مدیرکل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد؛

مدیرکل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حل مشکل بیمه فعالان صنعت چاپ و نشر پیگیری می کند.

بیمه فعالان صنعت چاپ و نشر را پیگیری می کنیم

به گزارشگلستان 24، علی اکبر ابراهیمی امروز در گرگان در نشست هم اندیشی با فعالان صنعت چاپ استان گلستان با بیان اینکه یکی از مشکلات فعالان این حوزه بیمه است اظهار کرد: در این راستا مکاتباتی را با تامین اجتماعی انجام داده ایم و پیگیری این مسئله از اولویت های ماست.

ابراهیمی با اشاره به اینکه صنعت چاپ یکی از بخش های تاثیرگذار در همه ی بخش ها حتی زندگی روزمره افراد است، گفت: امیدواریم با همراهی مجلس شورای اسلامی و کمیسیون های تخصصی مرتبط بتوانیم قدمی ماندگار برای چاپ و نشر کشور برداریم.

وی همچنین افزود : کاغذ یکی از ضروری ترین نیازهای این صنعت است و حدود 95 تا 97درصد آن از خارج وارد می شود.

غلامرضا منتظری نماینده مردم گرگان و آق قلا و نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت : با مدیریت عادی نمی توانیم کار صنعت چاپ را سامان ببخشیم و در این حوزه نیازمند عزمی جدی و مدیریتی جهادی هستیم.

وی ادامه داد: از دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می خواهم در اولین فرصت فهرستی جامع و کامل از قوت ها و ضعف ها تهیه کرده تا بتوانیم با قدرت و در کنار یکدیگر یکی از مظلوم ترین حوزه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را سامان ببخشیم.

منتظری با اشاره بر ضرورت دعوت فوری از مدیران مرتبط با این صنعت برای حل چالش های صنعت چاپ کشور، گفت: بارها از این مدیران شنیده ایم که آن ها هم تمایل دارند که این فضا بهبود پیدا کنند اما همواره به وجود برخی خلاء های قانونی اشاره می کنند.

منتظری با تاکید بر اینکه مشکل اصلی چاپ و نشر کشور زیر ساخت هایش است، گفت: برای بر طرف کردن خلاء های قانونی و دیگر نیازهای این صنعت بزرگ، علاوه بر دستگاه های اجرایی مربوطه، کمیسیون های تخصصی مرتبط با آن ها در مجلس شورای اسلامی نیز باید همراه باشند که امیدوارم بتوانیم دغدغه ها و چالش ها را حل کنیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار