محرابی با تاکید بر هوشیاری مردم در مقابل چنین جریان هایی، اذعان کرد: جریان شیرازی همچنان در حال شعله افروزی برای جنگ میان شیعیان و اهل تسنن است و در چنین شرایطی اگر می خواهیم حقیقت انقلاب اسلامی را به جهان صادر کنیم باید از این نوع حمایت های جاهلانه جلوگیری کنیم.

دومین تجمع اصحاب عشق در گرگان برگزار گردید

پنجشنبه22 آبان دومین تجمع استانی اصحاب عشق با حضور جمعی از فعالان فرهنگی استان گلستان با حضور حجت الاسلام محرابی(مسئول موسسه فرق و ادیان) در سالن همایش سازمان تبلیغات اسلامی گرگان برگزار گردید.

ashabeeshgh
در ابتدای این همایش آقای سیدمحمد حسینی (مسئول ستادمردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی) استان گلستان ضمن عرض خیرمقدم،از فعالیتهای انجام شده این ستاد مردمی گزارشی ارائه نمودند.


در ادامه حجت الاسلام محرابی(مسئول موسسه فرق و ادیان)در دومین تجمع اصحاب عشق درباره ماهیت گروه های تکفیری و داعش سخن گفت.


ایشان  با اشاره به تشکیل انقلاب اسلامی توسط امام خمینی(ره) ابراز کرد: با تشکیل انقلاب اسلامی قلوب مسلمانان جهان به این انقلاب نزدیک شد و امام(ره) حس استکبار ستیزی را در بین آنان احیا کرد.
وی عنوان کرد: بطور مثال پس از انقلاب در لبنانی که پایگاه فساد در خاورمیانه محسوب می شد، بزرگترین جریان جهادی غیر حکومتی، یعنی حزب الله لبنان شکل گرفت، همچنین با این الگو دیگر گروه های جهادی در سایر کشورها نیز بوجود آمد.


وی ادامه داد: با وجود شکل گیری اسلام ناب در کشورهای غربی و سایرکشورها غرب احساس خطر کردند بهمین جهت جریان هایی مانند داعش را به عنوان مسائل درون فرقه ای ایجاد کنند.
محرابی اظهار کرد: از سال 1985 تا 2001 جهان غرب با بحران عظیم رشد اسلام گرایی در دنیا مواجه شد به طوری که در 15 سال رشد اسلام در اروپا 10 برابر شد.


ایشان تصریح کردند: بنابراین نظام استکبار برای مهار این رشد با تئوری نظریه پردازان مشهور خود، شروع به فرقه گرایی و ایجاد گروه های جدید در اسلام کرد.


این کارشناس مذاهب در تشریح جریان های ایجاد شده توسط آمریکا اذعان کرد: آمریکا به صورت غیر مستقیم و با نفوذ بر عربستان، جریان تبلیغاتی در بین مسلمانان  را در افغانستان راه انداخت و گروه القاعده را تشکیل دادند در حالی که بن لادن مخالف مبارزه با شیعیان بود و از طرفی در اواخر عمر خود به مبارزه علیه آمریکا پرداخت به همین دلیل آمریکا سعی کرد بخشی از آن ها از جمله بن لادن را بکشد.
وی درباره چگونگی ایجاد گروه داعش و ابوبکر البغدادی عنوان کرد: این شخص یکی از افراد گروه القاعده بود که توسط آمریکایی ها آزاد شد و به وسیله او توانستند بخشی از رهبران گروه های سلفی که علیه آمریکا بودند را تحت تعقیب قرار دهند و بکشند.


محرابی اظهار کرد: ابوبکر البغدادی و چند تن دیگر توسط آمریکا هدایت شدند و یک جریان ضد شیعی به راه انداختند.
این کارشناس در ادامه گفت: برای ایجاد یک جنگ میان شیعیان و سنی ها علاوه بر تشکیل گروه هایی، نیاز به ابزاری بود تا بهانه این جنگ باشد بنابراین در مقابل جریان بغدادی در میان شیعیان به یکباره جریان افراطی به نام جریان شیرازی راه انداخت.
ایشان تاکید کردند: این جریان افراطی شیعه توهین هایی به مقدسات اهل تسنن انجام دادند که در تاریخ بی نظیر بود و تا کنون هرگز شیعیان این چنین به اهل تسنن بی احترامی نکرده بودند و این توهین ها بهانه ای برای جنگ و لشگر کشی به سوریه و عراق شد.

جواد محرابی
محرابی  درباره حضور داعش در سوریه ابراز کرد: آمریکا سعی کرد جریان بیداری اسلامی را به سمتی که می خواهد متمایل کند به شکلی که افراد زیادی از افراد داعش را وارد سوریه  و آنان را به عنوان مخالفان دولت بشار اسد معرفی کرد.
وی اذعان کرد: هدف این گروه از بین بردن جریان مقاومت در سوریه و سپس در حزب الله و حماس بود تا با این کار ایران تنها بماند.


این کارشناس عنوان کرد: ابوبکر البغدادی پس از دسترسی به منابع نفتی سوریه و عراق و همچنین دستیابی به منابع مالی این کشورها، خود را خلیفه نامید و اعلام حکومت اسلامی کرد و از طرفی تصمیم گرفت تمامی جریان های منطقه از جمله عربستان را از حکومت ساقط کند تا یک حکومت واحد اسلامی تشکیل دهد.


وی تحلیل کرد: ایران با حضور در منطقه در حال مبارزه با داعش بود و این موضوع موجب شد تا آمریکا و هم پیمانانش احساس خطر کنند و علیه داعش مبارزه کنند.


محرابی در پایان با تاکید بر هوشیاری مردم در مقابل چنین جریان هایی، اذعان کرد: جریان شیرازی همچنان در حال شعله افروزی برای جنگ میان شیعیان و اهل تسنن است و در چنین شرایطی اگر می خواهیم حقیقت انقلاب اسلامی را به جهان صادر کنیم باید از این نوع حمایت های جاهلانه جلوگیری کنیم.

ارسال نظر

آخرین اخبار