مدیر انجمن سینمای جوانان گلستان:

مدیر انجمن سینمای جوانان گلستان گفت: شوراهای سیاست گذاری و برنامه ریزی در جشنواره های مختلف از جمله جشنواره بین المللی فجر توجه ویژه‌ای به ترویج کتابخوانی دارند و همواره بخشی از این جشنواره را به حوزه کتاب اختصاص می دهند.

استفاده از ظرفیت فیلمسازان برای ترویج کتابخوانی ضرورت دارد

به گزارش خبرنگار گلستان 24، مهدی صاحبدل اظهار کرد: برخی جشنواره های سینمایی مانند "سلفی ۲۰" جایزه اختصاصی برای موضوع کتاب و ترویج آن در نظر می گیرند که تداوم آن می تواند به گسترش هر چه بیشتر فرهنگ مطالعه منجر شود.

این کارگردان گلستانی ادامه داد: برخی فیلم های مهم ایران و جهان با اقتباس از یک کتاب ساخته شده اند که علاوه بر پیام روشن آن در پیوند عمیق سینما با کتاب، لزوم انسجام بیشتر فعالان این عرصه ها برای تولید آثار فاخر را ضروری می کند.

وی از نهادهای مرتبط با نشر کتاب خواست که از ظرفیت فیلمسازان برای ترویج و نشر فرهنگ کتاب و کتابخوانی استفاده کنند.

مدیر انجمن سینمای جوانان گلستان همچنین گفت: آموزش و پرورش با نمایش و پخش فیلم های اقتباسی از آثار مشهور ایران در مدارس می تواند نقش گسترده ای در معرفی کتاب های مرتبط با فیلم ها ایفا کند که باید از این ظرفیت ها برای ترویج فرهنگ کتابخوانی بیشتر استفاده کرد.

صاحبدل ادامه داد: ایران گنجینه ای غنی از ادبیات است و با حمایت از فیلم های اقتباس شده از کتاب های مشهور ادبی می توان در ترویج و نشر فرهنگ کتابخوانی گام های بلندی برداشت.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار