معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد خبر داد؛

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که بیمه خبرنگاران از سوی مؤوسسات رسانه ای آن ها انجام می شود، گفت: خبرنگار هر رسانه از سوی خود آن رسانه بیمه می شود

حمایت ویژه وزارت ارشاد برای بیمه خبرنگاران

به گزارش گلستان 24، حسین انتظامی، معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شنبه شب در جمع خبرنگاران آمل با بیان این که بیمه خبرنگاران از سوی مؤوسسات رسانه ای آن ها انجام می شود، گفت: خبرنگار هر رسانه از سوی خود آن رسانه بیمه می شود.

وی با بیان این که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جهت کمک به رسانه هایی که این وظیفه قانونی را در جهت قدرشناسی از خبرنگاران خود انجام دهند و با توجه به مشکلات اقتصادی رسانه ها حمایت های لازم را انجام می دهد، بیان داشت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد مبلغی که از سوی رسانه ها به حساب سازمان تأمین اجتماعی پرداخت می شود را به آن ها برمی گرداند.

انتظامی با اشاره به این که این حمایت سبب می شود تا دامنه بیمه همکاران رسانه ای افزایش پیدا کند، تصریح کرد: در چند روز گذشته در بررسی که داشتیم حدود پنج هزار نفر از سوی رسانه ها بیمه شدند.

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: مسیرهایی برای خبرنگارانی که با چند رسانه کار می کنند گذاشتیم که باید از طریق سایت مربوط به صدور کارت حرفه ای روزنامه نگاری سوابق خود را ارائه دهند.

وی تصریح کرد: پس از ارائه سوابق در کمیته ای حرفه ای که تنها یک نماینده دولت حضور داشته و بقیه نماینده صنوف و اساتید دانشگاه ها هستند بررسی صورت می گیرد.

انتظامی خاطرنشان کرد: خبرنگارانی که در این بررسی از صد امتیاز بتوانند سی امتیاز را کسب کنند بیمه می شوند.

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، افزود: عده ای دیگر از همکاران رسانه ای ممکن است تا امتیاز آنان به حد نصاب نرسد و یا آن گونه فعالیت نداشته باشند تا رسانه ها آن ها را به عنوان همکار اصلی بیمه کنند برایشان مسیری طراحی شده که به صورت آماتور بیمه می شوند/کاسپین

ارسال نظر

آخرین اخبار