محمد احمدی، در پاسخ به سوال گلستان24؛

تا زمانی که آمریکا و غرب از بالا به ملت ایران نگاه می کنند و آن ها را کوچک می بینند هیچ توافقی صورت نمی گیرد.

نگاه آمریکا به ملت ایران از بالا به پایین است/ لغو تحریم ها هم اثری ندارد

محمد احمدی، فعال فرهنگی شهرستان بندرگز، در مصاحبه اختصاصی با گلستان24، امکان رسیدن به یک توافق خوب را مشروط بر این می داند که طرف مقابل ما در مذاکرات هسته ای، به خواسته ها و خطوط  قرمز مردم ایران احترام بگذارد. وی می گوید: اگر طرفین مذاکره به منافع هم به صورت عادلانه و مساوات نگاه کنند، قطعا یک توافق خوب صورت می گیرد.

احمدی می گوید: اسلام ساخت تسهیلات هسته ای را حرام می داند و مقام معظم رهبری نیز بر این موضوع تاکید کرده اند. بنابراین اگر طرف مقابل ما به کرامت انسانی احترام بگذارد و از زیاده خواهی هایی که دارد دست بردارد، می شود به یک توافق خوب رسید. اما مادامی که آن ها با نگاه از بالا به ملت ایران بنگرند ، خودشان را بزرگ فرض کنند و دنبال منافع خودشان باشند، هرگز به یک توافق خوب نخواهیم رسید.

وی با اشاره به این که ملت ایران تا قرن 8 سرمد علمی کشور های پیشرفته دنیا بوده است، می گوید: اگر هر ملتی بتواند خودباوری های خودش را حفظ کند و روی ملت، فرهیختگان و دانشمندانش حساب باز کند، می تواند به  قله های رفیع اقتصادی و فرهنگی برسد و این دور از انتظار نیست.

محمد احمدی توافق خوب تحریم ها

این فعال فرهنگی با بیان ای که آلمان و ژاپن بعد از جنگ جهانی دوم روی خودباوری های خودشان کار کردند و امروز قطب های اقتصادی دنیا هستند، ادامه می دهد: به نظر من تحریم ها بخش کوچکی از مشکلات اقتصادی را در بر می گیرد. با این که غربی ها به این مشکلات دامن میزنند و کسانی در کشور که مرعوب کشور های غربی هستند در رسانه ها و تریبون های خود تحریم را علت اصلی مشکلات اقتصادی می دانند، کمتر از سی در صد از این مشکلات به علت وجود تحریم هاست. بیشتر مشکلات اقتصادی به علت توجه نکردن به اقتصاد مقاومتی است.

احمدی تاکید می کند که اقتصاد مقاومتی نشات گرفته از اسلام است. وی می گوید: اگر همه مسائل اقتصادی ما مطابق با اسلام باشد ، در عمل مطیع فرمایشات مقام معظم رهبری باشیم و همه گروه های سیاسی با وحدت کلمه دست یکدیگر را بگیرند، قطعا می توانند با استفاده از اقتصاد مقاومتی بر مشکلات اقتصادی کشور فائق بیایند.

محمد احمدی

وی می گوید: ما در همین تحریم ها هشت سال دفاع مقدس را اداره کردیم. در همین تحریم ها تمام خرابی های جنگ را درست کردیم و در بسیاری از مسائل علمی جزو چند کشور برتر دنیا شدیم. امروز هم اگر به خودمان باور داشته باشیم می توانیم بر مشکلات اقتصادی فائق بیاییم، حتی اگر تحریم ها از این هم بیشتر شود.

ارسال نظر

آخرین اخبار