شهید مدافع حرم گرگانی در آیینه رسانه ها؛

العربیه نوشت: منابع سورى نیز از کشته شدن یک سرهنگ ایرانی - که نامش ذکر نشده - در روستای دورین در حومه لاذقیه در شمال غرب سوریه، علاوه بر ده سرباز ارتش سوریه و چند عضو حزب الله لبنان عصر دیروز یکشنبه توسط عملیات یک گروه از ارتش آزاد ، خبر داده اند.

روایت متفاوت شبکه العربیه از شهادت سرهنگ قاسم غریب در حومه لاذقیه در شمال غرب سوریه

به گزارش گلستان 24، شبکه العریبه از دبی گزارش داد : خبرگزارى هاى ایران طى روزهاى گذشته از کشته شدن دو افسر سپاه به نامهاى سرهنگ کریم غوابش ، و سرهنگ قاسم غریب در منطقه زبدانى در حومه دمشق ، و منابع سوری نیز از کشته شدن یک سرهنگ ایرانی خبر دادند.

بنا به گزارش خبرگزاریهاى ایران ، کریم غوابش متولد ۱۳۴۸و بازنشسته سپاه و جانباز ۵۰درصدى جنگ ایران وعراق بود و و از آغاز جنگ سوریه به دمشق اعزام شده بود. وى روز شنبه توسط یک تله انفجاری در زیر خودروی حامل وى منفجر کشته شده است.

منابع سورى نیز از کشته شدن یک سرهنگ ایرانی - که نامش ذکر نشده - در روستای دورین در حومه لاذقیه در شمال غرب سوریه، علاوه بر ده سرباز ارتش سوریه و چند عضو حزب الله لبنان عصر دیروز یکشنبه توسط عملیات یک گروه از ارتش آزاد ، خبر داده اند.

به گزارش خبرگزارى " دفاع پرس" وابسته به نیروهاى مسلح ایران، قاسم غریب جانشین گردان تکاور تیپ مردم پایه سپاه نینوای استان گلستان بوده که روز شنبه در ارتفاعات تلمور سوریه کشته شد.

سایت " گلستان ما " نیز گزارش داده که غریب سومین سپاهى کشته شده از استان گلستان و از اهالى روستای سیدمیران بود. پیش از این غلامعلی تولی از تیپ ۶٠زهی گنبدکاووس وسید احسان حاجی حاتملو از پاسداران تیپ ۴۵جوادالائمه گرگان ، در نزدیکی شهر حلب کشته شدند.

بنا به گزارش این سایت ، غریب به عنوان" داوطلب مدافع حرم حضرت زینب " برای دومین مرحله عازم ماموریت به سوریه شده بود.  

لازم به ذکر است : شبکه العربیه که وابسته به مرتجعین سعودی منطقه می باشد دفاع از حرم حضرت زینب(س) را بهانه ای برای حضور در سوریه می داند و از رویی داوطلبانه بودن این حضور را زیر سوال می برد در حالیکه تمام ایرانیانی که تاکنون در سوریه و عراق برای مبارزه با تکفیری ها حاضر شده اند بصورت داوطلبانه و با انگیزه دفاع از اهل بیت(ع) حضور یافتند.

سردار علی جمعه ملک شاهکویی فرمانده تیپ یکم مردم پایه سپاه نینوا گلستان روز گذشته در گفتگو با سایت گلستان ما با اشاره به عزیمت این رزمنده شجاع برای دومین بار و بصورت داوطلبانه بوده ، اعلام کرد که سرهنگ قاسم غریب شجاعت ، انگیزه ، تخصص کاری، شایستگی ، تقوی  و روحیه بالایی داشت.

وی با اشاره به اینکه شهادت آرزوی اصلی قاسم غریب بود ، بیان کرد: ایشان به معنای واقعی پاسداری بودند که گوش به فرمان ولی امر مسلمین داشته و روحیه جنگنجویی و شدت علاقه وی برای رفتن به سوریه نشان از علاقه فراوان وی به اهل بیت داشت.

همچنین یکی از دوستان و هم محلی های قاسم غریب وقتی خبر شهادت او را شنید گفت: " بالاخره قاسم شهید شد " و این نشان می دهد که او دنبال این آرزو بوده و به این خواسته نیز رسیده است .

انتهای پیام /گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار