فیلم به اعتصاب هم‌جنس‌بازان در سال 1984 می‌پردازد.داستان فیلم ازاین‌قرار است که فردی به نام "مارک " گروهی هم‌جنس‌باز را تشکیل می‌دهد که کمک‌هایی مردمی را درحمایت از معدنچیان جمع‌آوری کنند اما معدنچیان این کمک‌ها رانمی پذیرند.

بررسی فیلم - غرور (Pride)

کارگردان:Matthew Warchus

نویسنده:Stephen Beresford

بازیگران:Bill Nighy, Imelda Staunton, Dominic West

محصول سپتامبر 2014

به گزارش گلستان 24 :خلاصه داستان: فیلم به اعتصاب هم‌جنس‌بازان در سال 1984 می‌پردازد.داستان فیلم ازاین‌قرار است که فردی به نام "مارک " گروهی هم‌جنس‌باز را تشکیل می‌دهد که کمک‌هایی مردمی را درحمایت از معدنچیان جمع‌آوری کنند اما معدنچیان این کمک‌ها رانمی پذیرند.

درون‌مایه فیلم: ظاهراً قرار است فیلم به اعتصاب معدنچی‌ها در 30 سال گذشته بپردازد اما واقع امر چیز دیگری است. فیلم در ضمن روایت واقعی خود می‌خواهد به تاریخچه جنبش‌ها و فعالیت‌های هم‌جنس‌بازها بپردازد. فیلم تلاش می‌کند به سختی‌هایی که چنین افرادی درگذشته تحمل کرده‌اند پرداخته و آن‌ها را مظلوم جلوه دهد!(به اذعان بسیاری، آنسال‌ها، دوران سیاه هم‌جنس‌بازان بوده است وآن‌ها با واکنش‌های تندی از سوی مردم مواجه می‌شده‌اند. وانگهای اجتماعی و دینی بسیاری متوجه این گروه بوده است) در این فیلم نیز، معدنچیان به همین دلیل این کمک‌ها راازاین گروه نمی‌پذیرند.

غرور (Pride)

  • تلاش برای توجیه یک تفکر و کار اشتباه:

باقانونی اعلام شدن هم‌جنس‌بازی، و گرایش برخی اعضای کابینه کشورهای غربی به این کار،سیل ساخت فیلم‌ها و سریال‌هاییبااین مضمون آغازشده است.کمتر پیش می‌آید که درطول سال چندین فیلم بااین مضمون در امریکا و اروپا به تصویر درنیاید.شایدچندماهی بیش از پخش فیلم "عشق چیز عجیبی است " که داستان دوهم‌جنس‌باز مرد را روایت می‌کردنمی‌گذرد و حالا فیلم "غرور" بادیدی تاریخی و شاید باافتخار و غرور به این مطلب پرداخته است.علاوه براین هم‌زمان بااین فیلم‌ها،سریال‌هایی چون "نارنجی،رنگ سیاه جدید است "،"قلب سالم "،"خانواده مدرن" به این مسئله پرداخته‌اند.البته قطعاً این سیر هم چنان ادامه خواهد داشت.

یکی از مهم‌ترین دلایل پرداخت بسیار آمریکایی‌ها به این موضوع،ایجادآمادگی برای پذیرش هرچه بیشتر خانواده‌های هم‌جنس‌باز ازسوی مردم است.آمریکاییان درتلاش‌اند این شکل جدید از خانواده را برای همه مردم،طبیعی جلوه دهند و رفته‌رفته هرگونه مخالفتی بااین موضوع را از بین ببرند.

ارسال نظر

آخرین اخبار