با توجه به حساسیت فوق العاده مقام معظم رهبری به مقوله فرهنگ و گذشت 8 ماه از شعار سال این سایت در نظر دارد عملکرد نهادهای فرهنگی استان گلستان را به بوته نقد بکشاند .

عملکرد نهادها و گروههای فرهنگی استان گلستان زیر ذره بین گلستان ما

به گزارش گلستان 24 به نقل از گلستان ما ؛

یکی از مسائلی که مقام معظم رهبری و ولی امر مسلمین سالهاست در مورد آن دغدغه دارد ولی هر بار از سوی مسئولین و متولیان امر بدان کم توجهی می شود ، موضوع فرهنگ است که در همه دولتها خط قرمز بوده و معظم له هم در تمام دوره ها هشدارهای لازم را به روسای جمهور وقت ، وزرا و سایر مسئولان داده اند . اما گویا هنوز خیلی ها نتوانسته اند عمق فحوای سخنان ایشان را درک کنند چون در عمل رفتارهای متناقض فرهنگی را حتی از متولیان امر می بینیم .

بخشی از سخنان ولی امر مسلمین درباره فرهنگ :

" اما در عرصه فرهنگ ، بنده به معنای واقعی کلمه احساس نگرانی می کنم و حقیقتا دغدغه دارم . این دغدغه از آن دغدغه هایی است که آدمی بخاطر آن گاهی ممکن است نصف شب هم از خواب بیدار شود و به درگاه پروردگار تضرع کند .

من چنین دغدغه ای دارم البته در سخنرانی ها این موضوع را به مردم نخواهم گفت اما نمی شود که به شما نگویم . شما که دست اندر کاران مسائل فرهنگی هستید و باید از دغدغه من خبر داشته باشید .

خود من هم از مسائل فرهنگی کشور بی اطلاع نیستم همان طور که از مسائل کشور بی خبر  نبوده ام . لذاست که در باب فرهنگ حقیقتا احساس نگرانی عمیقی دارم .

من خدا را شاکرم که حتی برای یک لحظه هم ، امید خود را در همین عرصه پر دغدغه از دست نداده ام . اگر تلاشی می کنم ، حرفی بر زبان می آورم و دست ب اقدامی می زنم ، همه ناشی از آن امید است ." ( 78/9/23 )

حال با توجه به ضرورت آسیب شناسی فرهنگی و نقد و ارزیابی عملکرد دستگاه های ذیربط و بعد از گذشت 8 ماه از شعار سال ، که بخشی از آن بر پایه فرهنگ استوار بوده ، این پایگاه خبری تحلیلی در نظر دارد اقامات  فعالیت های دستگاه ها و نهاد های مسئولی که در زمینه فرهنگ کار می کنند را به بوته نقد بکشاند .

ارزیابی عملکرد ادارات و نهادهایی چون :

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان

سازمان تبلیغات اسلامی استان گلستان

شورای فرهنگ عمومی استان گلستان

جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان گلستان

شهرداری و شورای اسلامی شهر گرگان ( سازمان فرهنگی ورزشی ، خانه های فرهنگ و ... )

حوزه هنری انقلاب اسلامی استان گلستان

موسسات فرهنگی شاخص

و ...

حتما زیر ذره بین گلستان ما قرار خواهند گرفت . لذا در روزهای آتی سیری از عملکرد چندین ساله این دستگاهها با مختصات فکری و فرهنگی مقام معظم رهبری تطبیق داده خواهد شد ، تا انشاء الله طراز فرهنگی دستگاه های متولی در گلستان با انقلاب اسلامی مشخص شود و زمینه های لازم برای رشد و توسعه استان در این زمینه بسیار مهم و اساسی فراهم گردد .

ارسال نظر

آخرین اخبار