آیت الله قدمی در همایش سینمای هالیوود سینمای سلطه:

استاد حوزه و دانشگاه گفت :امروز باید خروجی حوزه های علمیه کارگردان ، بازیگر و تهیه کننده باشد ،سپاه پاسداران ، سازمان تبلیغات ، اوقاف و امور خیریه و نهادهایی که داعیه حمایت از انقلاب را دارند، باید به این سمت باشد که فیلم بسازند چرا که روش سنتی منبر و سخنرانی دیگر طرفدار ندارد .

درسینمای ایران جای زن و مرد عوض شده است

به گزارش گلستان 24، آیت الله سید حبیب الله قدمی شامگاه چهارشنبه 31 تیرماه 94 در همایش سینمای هالیوود سینمای سلطه در انجمن نویسندگان گلستان هوران با بیان اینکه منبع فیلم و سینما و داستان به قران بر می گردد ، اظهار کرد : امروز داستان و افسانه به نمایش و فیلم تبدیل شده است و در بسترهای هدایتی و حتی ضلالتی بالاتری قرار دارد .

قدمی گفت: در واقع اگر بخواهید جامعه ای را هدایت و یا گمراه کنید فیلم بسازید ، امروز باید خروجی حوزه های علمیه کارگردان ، بازیگر و تهیه کننده باشد ،سپاه پاسداران ، سازمان تبلیغات ، اوقاف و امور خیریه و نهادهایی که داعیه حمایت از انقلاب را دارند، باید به این سمت باشد که فیلم بسازند چرا که روش سنتی منبر و سخنرانی دیگر طرفدار ندارد .

وی با اشاره به اینکه وقتی داریم  می بینیم سینمای هالیوود دارد چکار می کند چرا مقابله به مثل نکنیم، تصریح کرد: یک سری فیلم هایی هالیوود می سازد که در آن ابتدا ایجاد رعب و وحشت می کند اما در ادامه به مخاطب خود امید القا می کند.

نرم افزار ترس نعمتی در وجود ماست

ایشان بیان کرد: ترس نعمت بزرگی است که خداوند در وجود انسان نهاده است اگر ترس نبود همه مردم زیر ماشین می رفتند ، هر غذایی را می خوردند ، درندگان به میان مردم می آمدند و ... خداوند نرم افزار ترس را در نهاد ما قرار داده و بر اساس آن برنامه داده است .

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: اما امروز سینمای سلطه مردم را از چه می ترساند ، از خطراتی که ممکن است توسط اشرار ، تروریستها و یا بیماریها و ... متوجه کشورهای غربی شد ، بعد از مدتی که این ترس در مردم نفوذ کرد خود را منجی معرفی می کند و با ارائه تصویری از سربازان قوی هیکل غرب را منجی معرفی می کند و با این کار در ذهن من و شما ترس و امید قرار می دهد اما من و شما این کار را نمی کنیم و برای همین است که دشمن به هدفش می رسد.

سید حبیب الله قدمی گفت: در فیلم هایی که ساخته می شود تمسخر مقدسات دیده می شود که البته این موضوع اختصاص به غرب ندارد چرا که در سینمای خودمان و شبکه های اجتماعی همین بچه های خودی نیز گاها مقدسات را مورد تمسخر قرار می دهند و لذا من  و شما باید فیلمی بسازیم که که درقالب آن به مقدسات احترام بگذاریم  و به آنچه را که بی ارزش هست، مورد تمسخر قرار بدهیم .

آیت الله قدمی در همایش سینمای هالیوود سینمای سلطه

دیوارهای خانواده ها سست شده است

قدمی اظهار داشت: یکی یگر از کارهایی که در فیلم انجام می شود بر هم زدن کانون خانواده است . ما امروز خانه های خود را حتما دیوار می کشیم ، بهترین درب ها را می گذاریم مبادا کسانی وارد حریم ما بشوند ، اما دیوارهای خانواده را سست کردیم . چرا ؟ به جهت اینکه کاری کردیم که پسر به پدر خیانت می کند . پسر  می رود بدون اجازه پدر با دختر رابطه دوستی برقرار می کند و دختر هم همینطور به خانواده اش خیانت می کند و بدون اجازه مادر و پدر با پسر دوست می شود  .

ایشان با بیان اینکه تازه پا را فراتر گذاشته ایم خیانت زن و شهر نسبت به هم و ارتباط نامشروعی تحت عنوان دوست ، که  این ارتباط سابق اسم بسیار زشتی داشت اما امروز اسم زیبایی گرفته است عنوان کرد: این  موضوع را سینمای ایران دنبال می کند نه سینمای غرب و حتی ما در فیلم های کره ای هم نداریم و سینمای اروپا نیز در این مسیر نیست اما در سینمای ایران این اتفاق می افتد و  با این فیلم ها خانواده ها می پاشند و طلاق زیاد شده است چون از طریق فیلم جای زن و مرد عوض شده است و چیزهایی القا می شود که نباید بشود.

حافظ کل قران کریم اذعان کرد: مرد با این که رئیس خانواده در اسلام است و حرف اول را می زند اما درقالب فیلم های ما ،  طوری نشان می دهیم که زن نشسته در خانه و مرد پول در می آورد و دستور می دهد و حرف بد هم می زند و اینگونه هست که مرد جایش را به زن می دهد ، فردا دختر هم با شوهر و  پدر خود اینگونه سخن می کند و اینگونه تحت تاثیر این گونه فیلم ها طلاق در جامعه زیاد می شود.

چرا نمایندگان مجلس سکوت کردند

این استاد حوزه ادامه داد: آقای رئیس جمهور سخنی داشته که در اشتغال فرقی بین زن و مرد قائل نیستیم و ما افتخار می کنیم 55 درصد دانشگاه ما زن هستند  و ما دنبال 50 درصد زنان هستیم که سر کار بیایند . خب دقت کنید در مسئله هسته ای همه حرف می زنند، نمایندگان با اینکه می دانند رهبری در مسئله هسته ای اشراف دارند ولی باز هم حرف می زنند .ولی در این باره چرا کسی حرف نمی زند شما که نماینده مردم هستید و در کمیسیون فرهنگی هستید چرا در این موضوع و دروغ اشکار موضع نمی گیرید که ما 4 و نیم میلیون مرد بیکار داریم شما می خواهید 25 میلیون زن را اشتغال دهید ؟ زن وقتی پول داشته باشد حرف مرد را نمی گیرد./ گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار