مدیر حوزه هنری گلستان:

مدیر حوزه هنری استان گلستان گفت: توسعه و تجهیز سینماهای استان از برنامه های اولویت دار حوزه هنری است و به نوعی با نگاه فرا مرکزی و توجه به نیاز همه شهرها و شهرستان های استان در این زمینه گام بر میداریم.

توسعه سینماهای استان از برنامه های اولویت دار حوزه هنری است/ حمایت مادی و معنوی از هنرمندان انقلابی

به گزارش خبرنگار گلستان 24، سید حسام بنی فاطمه ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت افتتاح پردیس سینمایی  "مهر" گنبد کاووس برگزار شد، اظهار کرد: چنانچه مسئولان شهرستانی و با بخش خصوصی فضای سرپروشیده ای را در اختیار ما قرار دهند، با سرمایه گذاری حوزه هنری آن مکان را تبدیل به سینما و یا پردیس سینمایی برای مردم همان شهر و یا شهرستان میکنیم.

وی افزود: در حال حاضر دو پردیش سینمایی در استان مشغول به کار است که یکی در گرگان و دیگری در گنبد که به تازگی افتتاح شده است.

بنی فاطمه گفت: پردیس سینمایی "مهر"  گنبد با داربودن 6 سالن و ظرفیت 527 نفر در چند سالن از جمله سالن قابوس با ظرفیت 386 صندلی،  گنبد با ظرفیت 27 صندلی، آبشار با 26 صندلی، سالن مهتاب با 39 صندلی، گلستان با 25 صندلی و کودک رنگین کمان با 24 صندلی یکی از توسعه یافته ترین سینماهای شمال شرق کشور محسوب می شود که در نوع خود بی نظیر است.

وی ادامه داد: این پردیس سینمایی علاوه بر سالن های مختلف دارای کتابسرا، کافی شاپ و گالری است که به زودی راه اندازی می شود .

مدیر حوزه هنری گلستان اظهار کرد: با توجه به اینکه سینما یکی از نیازهای مردم است و گنبدی ها نیز پس از فروخته شدن زمین سینمای قبلی از فقدان سینمای مدرن در شهر خود گله مند بودند، ساخت و تجهیز این پردیس سنمایی جان دوباره ای به حوزه فرهنگ و هنر گنبد بخشیده است.

وی افزود: پردیس سینمایی "مهر" گنبد کاووس تا قبل از نصب سیستم های سرمایشی و گرمایشی هزینه ای 12 میلیارد تومانی در برداشته است و افتتاح آن برای مردم  گنبد بسیار مسرت بخش بود.

بنی فاطمه با اشاره به اینکه توجه به تئاتر استان نیز یکی دیگر از برنامه های مهم حوزه هنری است ، بیان کرد: در حال بسیاری از شهر های استان از داشتن سالن های تخصصی تئاتر محروم هستند و حتی در مرکز استان به جز سالن تالار فخرالدین اسعد گرگانی سالن تخصصی دیگری برای علاقمندان به این حوزه نداریم .

مدیر حوزه هنری گلستان افزود: برگزاری تئاتر "بچه های مسجد " که سال ها از فضای تئاتری به دور مانده بود این بار با حمایت حوزه هنری جان تازه ای گرفته است و تربیت بازیگر و سرمایه گذاری در این حوزه یکی دیگر از برنامه های مهم حوره هنری در سال 1401 است و هدف مان این است که در هر شهر و شهرستان یک گروه "تئاتر بچه های مسجد" راه اندازی کنیم .

وی افزود: سالن حوزه هنری نیز که برای این منظور در نظر گرفته شده  و ظرفیت 132 نفر  را دارد ، مدت ها است بلاتکلیف مانده است و تجهیز آن نیازمند 7 میلیارد تومان بودجه است که به محض تخصیص به سرعت عملیات آن اجرائی خواهد شد.

مدیر حوزه هنری استان تصریح کرد: برای نقشه تحول حوزه هنری در بخش های مختلف دو محور در دست داریم که با توجه به تنوع قومیت ها در گلستان، یکی را با عنوان " سرزمین برادری" و دیگری با عنوان " انتظار" نامگذاری کرده ایم که در راستای این دو موضوع فعالیت های جدیدی را شروع کرده ایم و از همه هنرمندانی که در این زمینه تمایل به فعالیت دارند و به دنبال تولیدات فرهنگی انقلابی هستند ، حمایت میکنیم .

وی افزود: در نظر داریم امسال جشنواره "دو تار نوازان منطقه ای"  و "مهرواره شعر وحدت اقوام"  را به صورت ملی در مرکز استان برگزار کنیم که این مساله علاوه بر حضور هنرمندان برجسته کشور در استان موجب توسعه و رونق گردشگری به واسطه اجرای این مراسم ها خواهد شد.

بنی فاطمه گفت: توسعه سینما بهمن گرگان و آزادشهر یکی دیگر از برنامه های در دست اقدام است که امید داریم به زودی و با همکاری دستگاه های اجرائی و یا بخش خصوصی برای در اختیار قرار دادن فضای سرپوشیده به آن جامه عمل بپوشانیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار