انسان همه چیزش را فدا می‌کند که جانش را حفظ کند، اما شهید گران‌قیمت‌ترین کالایش را که جانش است به خدا می‌دهد و با خدای متعال معامله می‌کند.

شهدای مدافع حرم استان گلستان در یک نگاه

به گزارش گلستان 24، خداوند به شهدا بشارت می‌دهد چرا که طرف معامله‌شان خدای متعال است. برای همین است که حجاب‌ها کنار می‌رود و به ایشان مقام “عند ربهم یرزقون” و “عند ملیک مقتدر” و امثالهم اعطا می‌شود، در حالی که همه بهشتیان دارای چنین درجاتی نیستند.

در ادامه یادی می کنیم از سه شهید مدافع حرم گلستان که در دفاع از حریم عشق آسمانی شدند.

شهید غلامعلی تولی از  تیپ ۶٠زرهی گنبدکاووس ، اولین شهید مدافع حرم استان گلستان بود که در ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ به شهادت رسید.

a1 (33) DSC05844

DSC05313

شهید سید احسان حاجی حتم لو از پاسداران تیپ ۴۵ جوادالائمه گرگان در استان گلستان،به صورت داوطلبانه به سوریه اعزام شد تا در راه دفاع از حریم ولایت در شهر حلب در بهمن ماه ۹۳به دست تروریست‌های تکفیری به شهادت رسید.

222

1111

2222
شهید “قاسم غریب”  جانشین گردان تکاور تیپ مردم پایه سپاه نینوای استان گلستان بود که تیرماه ۹۴ در دفاع از حرم حضرت زینب(س)  در ارتفاعات تلمور سوریه به درجه رفیع شهادت نائل شد.

قاسم غریب که به تازگی به جمع یاران شهیدش پیوسته ، سومین شهید مدافع حرم استان گلستان است.

ghariiiib01

inde0x

نباید پنداشت که تکریم شهدا چیزی به مقام ایشان اضافه یا کم می‌کند زیرا کسی که «عند ربهم یرزقون» است و رزق مستمر از جانب حق تعالی دارد اصلاً نیازی به تکریم ما ندارد، بلکه واقعیت آن است که تکریم شهدا در واقع به‌نفع خود ماست و تکریم شهدا موجب عزت خود ما می‌شود.

سخن پایانی اینکه، اینها تنها ذره ای از ارادت این عاشقان به محضر بانوی صبور عالم حضرت زینب (سلام الله علیها) است ، ذره ای که نمایان شد و زبان در برابر بزرگی این شهدا کوتاه است،کلامی نمی توان گفت جز اینکه با آنها عهد ببندیم تنهایشان نخواهیم گذاشت و مسیرشان  را ادامه خواهیم داد. ان شاالله

 انتهای پیام/قابوس نامه

ارسال نظر

آخرین اخبار