نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم «حوا» به عنوان مهم‌ترین رویداد سینمایی کشور در حوزه خانواده امروز سه‌شنبه همزمان با ۱۳ استان کشور با اکران فیلم سینمایی «هوک» در گلستان شروع به کار کرد.

جشنواره فیلم «حوا» در گلستان آغاز به‌کار کرد

نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم حوا، با آغاز سانس اکران فیلم‌ها از ساعت ۱۰ صبح شروع به کار کرد و در نخستین برنامه، این رویداد با نمایش فیلم سینمایی «هوک» به کارگردانی حسین ریگی و تهیه‌کنندگی علی آشتیانی پور در پردیس سینمایی کاپری گرگان آغاز شد.

معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: استان گلستان در کنار ۱۲ استان خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، اصفهان، فارس، همدان، قم، قزوین، کرمانشاه، مازندران، گیلان، تهران و البرز میزبان این رویداد سینمایی هستند.

رضا یازرلو اظهار کرد: نخستین جشنواره بین المللی فیلم «حوا» با اکران ۳۱ فیلم سینمایی، فیلم کوتاه و فیلم مستند به مدت چهار روز در پردیس سینمایی کاپری مرکز استان گلستان در چهار سانس ۱۰ تا ۱۲، ۱۳ تا ۱۵، ۱۵ تا ۱۷ و ۱۷ تا ۱۸:۳۰ آغاز شده و ۱۵ فیلم کوتاه، ۱۰ فیلم مستند و ۶ فیلم سینمایی تا روز جمعه بیست و سوم تیرماه به‌طور رایگان به نمایش درمی‌آید.

وی افزود: هوک، سرهنگ ثریا، شهربانو، اخت الرضا، کاپیتان و هفت بهار نارنج از جمله فیلم‌های سینمایی هستند که در این جشنواره به نمایش درمی آیند.

یازرلو گفت: از جمله فیلم های کوتاه این جشنواره هم اسما، پرتاب ناگهانی یک فیل، یک حلقه معمولی، تی یَره، ۳۲۳ ماه و چند هفته و چند روز، اتاق عقد، باشه برای فردا، وضعیت اورژانسی، یک به توان بی نهایت، نشنیدن، لیال، محافظ مادرم، مرگ پروانه، جان داد و کجو است.

وی بیان کرد: واهگ، دیوارهای نخی، چشم ها دست ها، گالین، هیچکس منتظرت نیست، کل فاطمه، لوتوس، مقصد المپیک، چلچالی سفری و بانو هم از جمله فیلم های مستندی بوده که در نخستین جشنواره فیلم «حوا» به نمایش گذاشته می شود. / ایرنا

 

ارسال نظر

آخرین اخبار