مدیرکل میراث‌فرهنگی گلستان:

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان گلستان گفت: جزیره آشوراه برای توسعه گردشگری 24 سال معطل 2 خط مصوبه مانده بود که در دولت سیزدهم عملی شد.

آشوراده 24 سال معطل 2خط مصوبه مانده بود/ساخت کشتی های سبک در گلستان

به گزارش خبرنگار گلستان 24، محمد جواد ساوری صبح امروز در نشست قرارگاه خبری شهید همدانی که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، اظهار کرد: مصوبه اجرای طرح گردشگری جزیره آوشراده سال ها معطل دو خط مصوبه بود که با پیگیری های مجدانه استاندار و حمایت های مدیران دولت سیزدهم با 20 دقیقه  مذاکره و 2 خط مصوبه به مرحله اجرائی شدن رسید.

وی افزود: قرار بر این است در جزیره آشوراده از ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم؛ خانه‌های روستایی که در جزیره وجود دارد احیا خواهد شد و فقط با رعایت مسائل زیست‌محیطی یکسری زیرساخت‌های اولیه ایجاد می‌شود.

ساوری ادامه داد: ایجاد پیست دوچرخه سواری و اسب سواری با حفظ موازین محیط زیستی از دیگر برنامه های در دست اقدام برای گردشگری جزیره اشوراده است.

ساوری با بیان اینکه استفاده از ظرفیت فضای مجازی در پیشرفت و توسعه گردشگری و معرفی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های استان نفش مهمی دارد، اظهار کرد: تمامی تشکل‌های سه حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری  صنایع‌دستی باید باهم منسجم شده و برای اهداف خود به‌صورت متحد تلاش کنند؛ با پیشرفت و توسعه گردشگری، صنایع‌دستی نیز در پی آن پیشرفت خواهد کرد.

وی افزود: استان گلستان ظرفیت های گردشگری زیاد یدارد که به رغم موجود بودن اما دیده نشده و از آنها استفاده نشده است.

ساوری افزود: بافت تاریخی استان در شهرهای مختلف از مهم ترین ظرفیت هایی است که متاسفانه به آن کم توجهی صورت گرفته است.

وی بیان کرد: برای توسعه گردشگری استان ما نیازمند مدیرانی هستیم که از سرمایه گذاران با استقبال برخورد کنند و موانع اداری را کاهش دهند و با سرمایه گذاران همراه شوند.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار