فرماندار مراوه‌تپه از فعالیت یک حسینیه و موکب در قلب شهرستان مرزی مراوه‌تپه خبر داد و افزود: مردم مومن و دوست‌دار اهل بیت(ع) در شهرستان مراوه‌تپه با اهدای نذری و توسل به امام حسین(ع) عشق و ارادت خود را به ایشان ابراز می ‌کنند.

موکبی در قلب اهل تسنن گلستان/عشق به حسین (ع) مرز ندارد

به گزارش گلستان24؛ لقمان قربانی اظهارکرد: در شهرستان مراوه‌تپه در هشت نقطه نماز جمعه برگزار می‌شود و علاوه بر آن چند حوزه علمیه بزرگ وجود دارد که علمای تراز اول استان گلستان و ترکمن‌صحرا در آنجا حاضر شده و به ایراد سخن و تبیین مسائل می‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از علمای بزرگ استان خراسان شمالی پرورش یافته حوزه‌های علمیه شهرستان مراوه‌تپه هستند، افزود: در حوزه‌های علمیه شهرهای «مراوه تپه»، «گلیداغ» و «چنارلی» در حوزه تقریب مذاهب که نقش مهمی در اتحاد و همبستگی مسلمانان دارد، کارهای زیادی انجام شده است.

فرماندار شهرستان مراوه‌تپه با بیان اینکه امسال برای اولین بار در دولت سیزدهم طرح «۳۰ روز، ۶۰ مسجد» در ماه مبارک رمضان در شهرستان مراوه تپه اجرا شد، گفت: در این طرح در مدت ۳۰ روز ماه رمضان در مساجد و نماز جمعه‌های ۶۰ روستای شهرستان مراوه‌تپه با حضور مسئولان میز خدمت برگزار کردیم.

قربانی ادامه داد: در «طرح ۳۰ روز ۶۰ مسجد» مسئولان از نزدیک به دیدار مردم رفته و درصدد رفع مسائل و مشکلات آن‌ها برآمدند به همین دلیل اعتماد و ارادت مردم و علمای اهل سنت منطقه به حاکمیت افزوده شده است.

وی از فعال کردن مکاتب قرآنی در شهرستان مراوه‌تپه خبر داد و افزود: بودجه‌های فرهنگی دهیاری‌ها را به سمت ایجاد مکتب‌های قرآنی و حوزه‌های علمیه سوق داده‌ایم به طوری که امروز حوزه‌های علمیه شهرستان مراوه‌تپه به مرکز ثقل و راهبری روستاها بدل شده‌اند.

فرماندار شهرستان مراوه‌تپه با اشاره به اینکه در دهه اول محرم در هشت نقطه شهرستان مراوه‌تپه محفل انس با قرآن با محوریت امام جمعه‌ها برگزار شد، گفت: علمای اهل سنت شهرستان مراوه‌تپه در دهه محرم در خصوص مراسم عزاداری امام حسین (ع) و قیام آن حضرت برای مردم جهاد تبیین داشتند و در روز عاشورا با پخت غذای نذری و  هدیه اجر معنوی آن به شهدای کربلا روز عاشورا را گرامی داشتند.

قربانی با اشاره به فعالیت یک حسینیه در روستای «لهندر» در بخش گلیداغ شهرستان مرزی مراه تپه و یک موکب در مسجد صاحب الزمان اهل تشییع در شهرستان مراوه‌تپه بیان کرد: مردم اهل سنت شهرستان مراوه تپه با اهدا گوسفندان نذری به موکب امام حسین(ع) و دخیل بستن و نذر کردن در دسته‌های عزاداری حسینیه «لهندر» عشق و ارادت خود را به اباعبدالله الحسین (ع) ابراز می‌کنند./ ایسنا

 

ارسال نظر

آخرین اخبار