گرگان- ایرنا- مدیرکل کتابخانه‌های گلستان‌ گفت: خیران فرهنگی این استان از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۱ هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان اهدا کردند و بر غنای این مجموعه‌ها افزودند.

خیران گلستانی ۱۱ هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی گلستان اهدا کردند

به گزارش خبرنگار گلستان 24،  آخوند عبدالحی میرزاعلی روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت فرارسیدن هفته کتاب و کتاب‌خوانی (۲۴ تا ۳۰ آبان ماه) اظهار کرد: برای این هفته، برگزاری بیش از ۲۲۰ ویژه برنامه فرهنگی در نقاط مختلف استان تدارک دیده شده است.

وی افزود: این برنامه‌ها در محورهای کودک، کارگاه‌های آموزشی، محافل ادبی، جلسات مشاوره و نقد،کتاب‌گردی، همایش تجلیل از برگزیدگان استانی، نقد و رونمایی کتاب، جشن کتاب، طرح کتابداری در مدرسه، طرح روستاگردی با کتاب، طرح تحویل کتاب‌های منازل به‌منظور تامین منابع کتابخانه‌ها، قصه‌گویی، اجرای برنامه‌های فرهنگی در مناطق محروم و عشایری، نمایشنامه خوانی و محافل ادبی است.

مدیرکل کتابخانه های گلستان‌ بابیان اینکه عضوگیری رایگان در کتابخانه‌های عمومی از دیگر برنامه‌های هفته کتاب و کتاب‌خوانی در استان است، گفت: بر این اساس، علاقه‌مندان می‌توانند در روزهای ۲۳، ۲۴ و ۲۵ آبان به‌صورت رایگان عضو کتابخانه‌های عمومی استان شوند.

میرزاعلی همچنین به بخشودگی جرائم دیرکرد کتاب به کتابخانه‌های عمومی اشاره کرد و افزود: این طرح در هفته کتاب اجرا می‌شود و اعضایی که منابع امانی خود را همچنان پس از اتمام تاریخ امانت در اختیار دارند، می‌توانند با مراجعه به کتابخانه‌ عمومی امانت‌دهنده، از بخشودگی جرائم دیرکرد برخوردار شوند.

وی اظهار داشت:در کتابخانه‌های عمومی گلستان در حال حاضر بیش از ۸۰۰ هزار نسخه کتاب چاپی، نسخه خطی و سنگی وجود دارد و اعضا کتابخانه‌های عمومی استان می‌توانند با مراجعه به مراکز این نهاد از ۱۲۰ میلیون مقالات علمی، فرهنگی، اجتماعی و ادبی به‌صورت رایگان استفاده کنند.

وی بیان کرد: استان گلستان ۷۷ باب کتابخانه عمومی (نهادی، مشارکتی و مستقل) دارد که ۶۳ باب از این کتابخانه‌ها نهادی،۱۳ باب مشارکتی و یک کتابخانه مستقل است.

مدیرکل کتابخانه های گلستان‌ با اشاره به افتتاح کتابخانه روستای قره داشلی بندرترکمن گفت: کتابخانه مراوه تپه و نگین شهر بیش از ۱۰ سال به حال خود رها شده بود که با اهتمام دولت سیزدهم در اختصاص بودجه مناسب تکمیل و به بهره‌برداری رسید.

آخوند میرزاعلی افزود: همچنین ساختمان سه کتابخانه حاج قوشان گنبد، بصیرآباد گمیشان و مهترکلاته کردکوی تکمیل شده و به زودی با جذب نیرو و تجهیز، افتتاح خواهد شد.

وی بیان کرد: پنج شهر قرق گرگان، سنگدوین علی آباد، دوزین مینودشت، تاتارعلیا رامیان و گلیداغ مراوه تپه بدون کتابخانه است و ساختمان کتابخانه شهرهای آق قلا، سرخنکلاته، سیجوال و نوده خاندوز استیجاری است.

وی از مسئولان شهرهای گرگان، علی آباد، رامیان،مراوه تپه، آق قلا،بندرترکمن و آزادشهر خواست ساختمانی در شان مردم این شهرها در اختیار نهاد کتابخانه ها قرار دهند.

سی‌ویکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران به نام «آینده خواندنی است» نامگذاری شده است. / ایرنا

 

ارسال نظر

آخرین اخبار