شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور نشان درجه ۲ هنری در بخش بازیگری را به یحیی دیوانی هنرمند پیشکسوت عرصه بازیگری و نمایش در گلستان اعطاء کرد.


اعطای نشان درجه ۲ هنری بخش بازیگری کشور به هنرمند گلستانی

به گزارش خبرنگار گلستان 24،یحیی دیوانی متولد ۳۱ خردادماه ۱۳۲۴ در محله چهارشنبه‌ای شهرستان گرگان، بازیگر، کارگردان،  نویسنده، مجری و گوینده و از پیشکسوتان عرصه تئاتر، تلویزیون، رادیو و سینمای استان گلستان است.  

او تا امروز جوایز و افتخارات ملی متعددی را کسب و فعالیت‌های مختلفی را در طول بیش از نیم قرن فعالیت خود در کنار اساتید و هنرمندان صاحب‌نام در کارنامه‌اش دارد.  

یحیی دیوانی کتاب زندگی‌نامه خود را با عنوان «سفره‌ی دل» به همت نشر «قلم صحرا» در ۱۹۰ صفحه منتشر کرده است.

گواهینامه نشان درجه ۲ هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معادل مدرک کارشناسی ارشد است و با تکیه بر توانایی‌های هنری افراد و بررسی لوح‌های افتخار، جوایز، بزرگداشت هنرمند، آثار منتشره، داوری‌ها، دبیری، مسؤولیت، مدیریت جشنواره‌ها و مسابقات به‌عنوان گواهینامه تخصصی هنری صادر می‌شود و اعتبار بالایی دارد.

شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی تنها شورای دارنده مجوز صدور درجه هنری با عضویت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مقام رئیس شورا، نماینده سازمان برنامه و بودجه کشور، نماینده وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری و نماینده فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار