صفرعلی اخلی در انتقاد به سکوت معنادار وزارت بهداشت؛

چرا مسئولین ما در همین سفر به عنوان یک درخواست جدی به رئیس جمهور اعلام نکردند و از وی نخواستند. یا تحت عنوان یک بیانیه اعتراض خود را به عنوان مسئول بهداشت کشور، در مطبوعات نشان ندادند؟ این مسئولیت امروز بر روی دوش آن هاست و باید علمدار این قضیه باشند.

چرا وزیر بهداشت و بخش حقوق بشر کشور در برابرجنایات فابیوس سکوت کرده اند؟

صفرعلی اُخلی، فعال فرهنگی شهرستان گرگان، در مصاحبه با گلستان24،  با اعتقاد به این که مسائل دیپلماسی و قضایی کشور، باید به گونه ای باشد که عزت ملی را میان جامعه جهانی حفظ کند، می گوید: اگر فرانسه چنین خبطی در برابر مردم ایران مرتکب شده است، مسئولین ما در بخش های مختلف، نباید آن را تا به حال نگه می داشتند. بلکه باید در جامعه جهانی آن را مطرح می کردند و هنوز هم دیر نیست.

اخلی می گوید اگر درپاسخ به اقدام قضایی مسئولین کشورمان، آن ها هیچ اقدامی نکردند، عدم ارتباط  با این کشور و عدم پذیرش وزیر امور خارجه آن در ایران، کاری است که باید انجام شود.

صفرعلی اخلی وزارت بهداشت حقوق بشر فابیوس

صفرعلی اخلی ادامه می دهد: چگونه است که این کشور ها برای کوچکترین اقدام تروریستی در کشور های تحت الحمایه خودشان دنیا را به آتش می کشند، اما تروریسم دولتی خودشان با تشکیلات رسمی و با اطلاع قبلی چنین حرکت ناجوانمردانه ای را علیه مردم ایران انجام می دهد و صدای کسی هم در نمی آید؟

وی می گوید این مشکل دو طرفه است. هم از سوی مسئولین فرانسه و هم از سوی مسئولین ما که نسبت به این موضوع کم توجهی کرده اند.

اخلی معتقد است که اگر حفظ عزت مردم ایران منوط به این است که وزیر امور خارجه فرانسه را به ایران راه ندهیم، این موضوع باید انجام شود. اگر این حفظ عزت منوط بر این است که موضوع را از طریق مراجع قانونی پیگیری کنیم و حق آسیب دیدگان را بگیریم، باید این کار را انجام دهیم.

صفرعلی اخلی وزارت بهداشت حقوق بشر فابیوس

این فعال فرهنگی با اعتقاد به این که مسئولین قسمت های مختلف نظام باید وظایف خودشان را در این موضوع انجام دهند، می گوید: باید از آقای فابیوس که به عنوان نماینده صهیونیست ها در مذاکرات عمل می کرد، در همین سفر پرسیده شود که حق ملت ما را چگونه ادا می کنید؟ اگر پاسخ ندادند باید پیگیری های جدی در این زمینه بشود. مسئولین کشور مان باید در این قضیه پیش قدم باشند.

صفرعلی اخلی در انتقاد به سکوت وزارت بهداشت و بخش حقوق بشر ایران در این قضیه می گوید: آیا وزیر بهداشت، بدو ورود آقای فابیوس به ایران، برای اعتراض حرکتی انجام داده است؟ مسئول واردات این خون های آلوده به کشور، چه حرکتی کرده است؟ چرا مسئولین ما در همین سفر به عنوان یک درخواست جدی به رئیس جمهور اعلام نکردند و از وی نخواستند. یا تحت عنوان یک بیانیه اعتراض خود را به عنوان مسئول بهداشت کشور،  در مطبوعات نشان ندادند؟ این مسئولیت امروز بر روی دوش آن هاست و باید علمدار این قضیه باشند.

صفرعلی اخلی وزارت بهداشت حقوق بشر فابیوس

وی معتقد است که نباید فقط گروهی از دانشجویان یا مردم آسیب دیده دنبال این کار باشند. سکوت وزارت بهداشت معنا دار است! وزارت بهداشت و  بخش حقوق بشر ایران باید بسیار جدی وارد این قضیه شده و آن را پیگیری جدی کنند. مردم و رسانه های ما حق خود را ادا کردند و حداقل به فرانسویان فهماندند که شما بین ملت ما جایگاهی ندارید. این باعث شد آن ها با ذهنیتی وارد ایران شوند که نشان دهنده پشیمانیشان بود. اگرچه غرور و تکبر آن ها اجازه نداد صراحتأ اعلام کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار