برنامه های استقبال از شهدا در شهرستان مراوه تپه اعلام شد.

اعلام برنامه های استقبال از شهدا در مراوه تپه

به گزارش گلستان 24، 13 شهید غواص قرار است با ورود خود به شهرستان مرزی مراوه تپه ، این شهر شهید پرور را نورباران کنند.

شهرستان شهید پرور مراوه تپه با اهداء بیش از 50 شهید گرانقدر جهت دفاع از اسلام و مرزهای اسلامی روز یک شنبه 18 مرداد ماه دوباره شاهد آمدن یادگاران دفاع مقدس می شود.

اعلام برنامه های استقبال از شهدا در مراوه تپه

مردم شهید پرور این شهرستان بارها و بارها ثابت کرده اند که میهمان نوازان قابلی هستند و راستی که ترکمن را به میهمان نوازی می شناسند.

سرهنگ کاوش، فرمانده سپاه شهرستان مراوه تپه در خصوص برنامه های ویژه استقبال از شهیدان گفت:اولین توقف کاروان شهدا در روستای چنناران است و مردم این روستا با برپایی ایستگاه صلواتی و اسپند و صلوات به استقبال از کاروان شهدا خواهند رفت و سپس کاروان دوباره به سمت شهر مراوه تپه ادامه مسیر خواهد داد .شهر مراوه تپه لباس ویژه ای بر تن خواهد کرد و خود را به طور ویژه برای این دیدار نورانی آماده می کند.

کاوش در ادامه افزود:در ورودی شهر استقبال از کاروان شهدا با قربانی گوسفند به استقبال از شهدا می روند.(قربانی کردن گوسفند یکی از رسوم ترکمنها در استقبال از میهمانان عزیز می باشد.)

فرمانده سپاه مراوه تپه گفت:قرار است یکی از روحانیون برجسته ترکمن هم قرار است به عنوان سخنران این روز ، سخنرانی نماید و مداحانی نیز در مدح شهدا ،مداحی خواهند کرد و این مراسم در ساعت 12 ظهر پایان خواهد گرفت.

سرهنگ کاوش در خصوص تدفین شهدا در شهرستان مراوه تپه گفت:به علت آماده نبودن زمین برای تدفین شهدا،در این برنامه مراوه تپه شاهد تدفین شهدا نخواهد بود ولی انشاء الله به زودی پیگیر تدفین شهدا در شهرستان خواهیم بود./اترک

ارسال نظر

آخرین اخبار