چه پیامی آورده اند...

مردم رامیان در مراسم استقبال و تشییع دردانه های دست بسته، از پیام هایی که شهدا آورده اند، سخن می گویند.

«پیام شهدا»، از دیدگاه مردم و مسئولین رامیان+ تصاویر

 رامیان عصر روز جمعه میزبان 13 شهید غواص و خط شکن عملیات کربلای 4 بود. شهدایی که یادآور دلاورمردی و جانفشانی های 8 سال جنگ تحمیلی و نیز حامل پیامی برای ملت ایران هستند.

به جمع مردم رامیان رفته و جویای این سوال شدیم؛ «دردانه های دست بسته» چه پیامی آورده اند...

پیرو خط ولایت فقیه

« جواد صادقلو» فرماندار شهرستان رامیان کی گوید: پیام شهدا ایستادگی و مقاومت، پیرو خط ولایت فقیه و حفظ آرمانها و ارزشهای انقلاب است.

shbaste14

وحدت، عمل به ارشهای اسلامی و دینی

حجت الاسلام« حسین طاهری» امام جمعه رامیان در خصوص پیام شهدا می گوید: وحدت، توجه به فرمایشات رهبری ، عمل به ارشهای اسلامی و دینی و توجه به وصایای شهدا از جمله پیامهای شهدا است.

حمایت از ولایت فقیه و در مسیر شهدا بودن

حجت الاسلام« محسن کیایی » امام جمعه دلند گفت: حمایت از ولایت فقیه و در مسیر شهدا بودن از جمله پیامهای شهدا است و اینکه حضور پیکرهای مطهرشهدا باید ما را بیدار و آگاه کند.

shbaste7

خواهرم ما جنگیدیم تا چادر شما محفوظ بماند

یکی از جوانان رامیانی می گوید: پیام شهدا این است که خواهرم ما جنگیدیم تا چادر شما محفوظ بماند و دیگر اینکه  شهدا را به خاک نسپاریم بلکه به یاد بسپاریم.

shbaste1

 

مسئولین و مردم باید وفای به عهد داشته و در مصرف بیت المال دقیق باشند

«موسی قاسمی» رزمنده عملیات کربلای 4 و برادر شهیدان حسین و علی قاسمی به خبرنگار ما گفت: مسئولین و مردم باید وفای به عهد داشته و در مصرف بیت المال دقیق باشند و وظیفه مسئولین در این امر سنگین تر است.

وی با بیان اینکه مسئولین باید خود را همردیف پایین ترین  قشر جامعه قرار دهند و محرومیت زدایی کنند، ادامه می دهد: برای شهدا چیزی جز ارزشهای دینی و رسیدن به حق تعالی ملاک نبود لذا مسئولین نیز باید این موارد را سرلوحه کارشان قرار دهند.

قاسمی با تاکید بر مطالعه وصیتنامه شهدا میگوید: مهمترین پیام شهدا این بود که اسلام زنده بماند نه شخص خاصی.

shbaste4

 

عمل به وصایای شهدا

«محمدعلی قوانلو» ازاده و جانباز دفاع مقدس می گوید: به وصایای شهدا عمل کنیم و پیرو رهبری باشیم.

shbaste5

 

پشتیبان خون شهدا باشیم

مادر شهیدان کاغذلو ضمن آرزوی سلامتی برای رهبر انقلاب در حفظ اسلام و نظام، می گوید: پشتیبان خون شهدا باشیم و مسئولین جوانان را حمایت کنند .

shbaste9

 

پیام شهدا حفظ حجاب است

بانوی رامیانی دیگر می گوید: پیام شهدا حفظ حجاب است. با رعایت نکردن حجاب دل شهدا آزرده می شود. همانطور که گفتند حجاب برتر از خون من است.

 

shbaste3

 

« نیره یازرلو» کودک رامیانی که با سربند و چفیه در کنار مادربزرگش منتظر کاروان شهدا بود ، وقتی علت حضورش را میپرسم، پاسخ می دهد: بعضی از این شهدا عموها و دایی های من بودند .

مادربزرگش در تکمیل حرف نوه اش ادامه می دهد: عموی نیره، بنام شهید یوسف یازرلو، مدت 8 سال است مفقودالاثر است و این چفیه و سربند یادگار مرحوم پدربزرگش است.

shbaste2

 

هیچگاه چادر را از سر خود برنداریم

یکی از بانوان رامیانی به خبرنگار ما می گوید: پیام شهدا ایثارگری است و ما باید راه آنها را ادامه دهیم و هیچگاه چادر را از سر خود برنداریم.

shbaste10

 

فراموش نکنیم که روزی شهدا رفته اند که ما بتوانیم به راحتی زندگی کنیم

کاغذلو که مشغول گلاب پاشیدن بود گفت: فراموش نکنیم که روزی شهدا رفته اند که ما بتوانیم به راحتی زندگی کنیم لذا باید ادامه دهنده راه آنها باشیم.

وی می گوید: به سخنان و نصیحتهای رهبری گوش فرا دهیم و سعی کنیم به راهی که شهدا گفته اند برویم.

shbaste12

 

امیدواریم که با دستان باز راهشان را ادامه دهیم

«امیرحسین یازرلو» و »فاطمه نعیمی» دو کودک رامیانی که در گوشه ای با چفیه و سربند نظاره گر شهدا بودند، به خبرنگار ما اینگونه پاسخ می دهند : این شهدا با دستان بسته رفتند و امیدواریم که با دستان باز راهشان را ادامه دهیم.

امیرحسین ادامه می دهد: یکی از آرزوهایم این است که از یاران امام زمان باشم.

shbaste15

حفظ ارزشهای اسلام

یازرلو بانوی رامیانی دیگر می گوید: شهدای غواص با دستان بسته شهید شدند ولی ما با دستان باز زنده ایم و باید ارزشهای  آنها را حفظ نماییم چون ارزشهای اسلام را آنها به ارمغان آوردند.

وی ادامه می دهد: عفاف و حجاب باید حفظ شود و والدین باید رسالت شهدا را به فرزندانشان انتقال دهند ولی متاسفانه انجام این رسالت کمرنگ شده است .

یازرلو می گوید: برای آگاهی از اهداف شهدا باید نسل جوان را با شهدا اشنا کنیم و آنان را بر سر گلزار شهدای گمنام ببریم زیرا آنها رفتند تا ما بمانیم .

وی ادامه می دهد: صندلی های ریاست از رشادتها و جانفشانی های آنان به ما رسیده است و این آزادی ما مدیون آنهاست. آنها با خنده رفتند ولی ما با گریه ماندیم تا صبح محشر.

shbaste13

انتهای پیام/گل رامیان

ارسال نظر

آخرین اخبار