شعبان کبیری، درباره حضور شهدا غواص؛

امروز به دلیل هجمه دشمن کمی دلهامان زنگار گرفته است و از ولایت غافل شده ایم. دشمن و عده ای از غفلت زدگان داخل، سعی دارند دفاع مقدس را زیر سوال ببرند . ما باید هوشیار باشیم و از شهدا درس بگیریم. در مسیر انقلاب و پشتیبان ولایت باشیم.

بعد از سال ها آمده اند تا اهداف انقلاب را از نو برای ما تازه کنند

شعبان کبیری، رزمنده  و راوی دفاع مقدس در شهرستان گرگان، در مصاحبه اختصاصی با گلستان24، معتقد است که بعد از پیدا شدن پیکرهای پاک شهدای غواص، باید از خودمان بپرسیم که چرا  این همه شهید، الان و در این زمان پیدا شدند؟ آن هم شهدای غواص و در عملیات کربلای 4؟

وی می گوید: عملیات کربلای 4 یکی از مظلوم ترین عملیات های دفاع مقدس است و شهدای غواص این عملیات هم، مظلوم ترین شهدای آن هستند. ما روایت داریم که شهیدی که در آب به شهادت می رسد، اجری دوبرابر اجر شهیدی را می برد که در خشکی به شهادت رسیده است.

کبیری با بیان این که دشمن امروز بیشترین فشار را می آورد تا ما را از فرهنگ غنی اسلام و شهادت و ارزش های انقلاب دور کند، می گوید: همه این موضوعات را که کنار هم بگذاریم به نتیجه خوبی خواهیم رسید.

وی ادامه می دهد: اول این که ما باید جایگاه شهدا را بدانیم. اگر شهید را نشناسیم نمی توانیم درباره آن نظر دهیم. خداوند در قرآن می فرماید شهید زنده است و نزد خدا روزی می خورد. خداوند نفرمود که در بهشت روزی می خورد. زیرا بهشت جایگاه مومنین است. اما جایگاه شهید بسیار بالاتر است. او نزد خدا روزی می خورد.

این رزمنده و راوی دفاع مقدس می گوید: من معتقد هستم که ما شهید را در تفحص ها پیدا نمی کنیم. بلکه شهید رخ نشان می دهد. مردم از سراسر دنیا به شلمچه می روند تا در کنار این شهدا باشند. حجت الاسلام جوشقانی، حدودا بیست سال بعد از پایان جنگ، وقتی که پیکرهای شهدا را از مناطق می آوردند، فرمودند: تفسیر این اتفاق این است که شهدا گفتند اگر شما نمی توانید شهرهایتان را بسازید، غفلت در جوانان مان گسترش پیدا کرد و فرهنگ ایثار ، شهادت و اسلام از میان جوانان ما کمرنگ شده است، استخوان های ما را میان آن ها ببرید و ببینید که چه غوغایی می کنیم. در کجای دنیا مردم کنار قبر مرده می نشینند و افطار می کنند؟ این ها نشان می دهد که شهدا زنده هستند و می خواهند ما را عوض کنند.

شعبان کبیری شهدای غواص ولایتمداری

کبیری ادامه می دهد: در شرایطی که دشمن به شدت با ما مقابله می کند و شش کشور دنیا در مقابل ما صف کشیده اند تا به مطامع خودشان برسند، انقلاب نیاز به کمک شهدا دارد. همچنین حضرت خامنه ای نیز با بیانات ارزنده خود تیم هسته ای ما را راهنمایی می کنند.

شعبان کبیری معتقد است بعد از گذشت حدود سی و هفت سال از پیروزی انقلاب اسلامی، رهبر معظم انقلاب از آرمان ها و سیره امام (ره) می گویند. در همین زمان هم شهدای غواص رخ نشان می دهند. این نشان می دهد که امروز به دلیل هجمه دشمن کمی دلهامان زنگار گرفته است و از ولایت غافل شده ایم. امام (ره) فرمودند حداقل وصیتنامه شهدا را بخوانیم. شهدا از ما خواستند که ولایت را تنها نگذاریم. پشتیبان ولایت فقیه باشیم تا به کشورمان آسیب نرسد.

وی با تاکید بر این که امام خمینی (ره) فرمود هرکجا دشمن از شما تعریف کرد بدانید که دارید راه را اشتباه می روید و هرکجا که دشمن از شما عصبانی شد بفهمید که این راه درست است، می گوید: امروز دشمن برای شهدای غواص ما شایعه سازی می کند و سعی دارد آن ها را تخریب کند. زیرا می داند آن ها از جان خودشان گذشتند و بعد از سال ها آمده اند تا اهداف انقلاب را از نو برای ما تازه کنند.

کبیری ادامه می دهد: دشمن و عده ای از غفلت زدگان داخل، سعی دارند دفاع مقدس را زیر سوال ببرند . ما باید هوشیار باشیم و از شهدا درس بگیریم. در مسیر انقلاب و پشتیبان ولایت باشیم.

ارسال نظر

آخرین اخبار