دکتر غلامرضا منتظری، در واکنش به بازگشایی سفارت انگیس در تهران؛

ما باید همواره آمادگی خود را در همه عرصه ها حفظ کنیم و به تبسم های چند پهلو و دو وجهی چهره های استکباری که این روز ها خیلی علاقه مندند با ما رابطه برقرار کنند اعتماد نکنیم. با هوشندی کامل راه را پیش بگیریم. زیرا ملتی عزیز است که قدرتمند باشد.

به چهره متبسم استکبار اعتماد نکنیم/ ملتی عزیز است که قدرتمند باشد

دکتر غلامرضا منتظری، فعال فرهنگی شهرستان گرگان، در مصاحبه اختصاصی با گلستان24، با اشاره به این که برای تنظیم روابط با هر کشوری، باید به چند نکته توجه شود، نقطه نظرات خود را درباره بازگشایی مجدد سفارت انگلیس در تهران و ایجاد روابط با این کشور بیان می کند. 

 

انگلیس در یک نگاه کارنامه ای چهره قابل دفاعی ندارد

دکتر منتظری نکته اول را توجه به پیشینه تاریخی و سیاسی در عملکرد و مواضع آن دولت در قبال انقلاب اسلامی می داند و می گوید: انگلیس در مجوع در یک نگاه کارنامه ای از روز های آغازین شکل گیری انقلاب اسلامی همان خصومت و دشمنی خود را به اشکال مختلف، در دوران مقدس و قتل چهره های تاثیر گذار انقلابی ما نشان داده است. ضمن این که رزومه سیاهی هم قبل از انقلاب، در کشور هایی مثل ایران داشته است.

وی ادامه می دهد: در دوران مذاکرات هم همه ما به یاد داریم که دولت انگلیس یکی از طرف های جدی برای به بمبست کشاندن مذاکرات و تحریک قدرت های استعمار در ایران بوه است. انگلیس در یک نگاه کارنامه ای چهره قابل دفاعی ندارد.  مجموع این ها گواه بر این است که قدرت های استعماری، از جمله انگلیس، قابل اعتماد و اتکا نیستند.

 

روابط ما باید منطبق بر عزت ملی و خطوط قرمز رهبری باشد

منتظری معتقد است که دولتمردان ما باید با هوشمندی،  دقت نظر وعدم اعتماد به این کشورها به روابط بین الملی خود ادامه دهند. زیرا آزموده را آزمودن خطاست.

وی می گوید در منطق استکبار جنگ و صلح معنی ندارد. آن ها فقط به منافع خود فکر می کنند. هر زمان که منافع آن ها اقتضا کند کرنش و نرمش نشان می دهند. آن ها در واقعیت با انقلاب اسلامی میانه خوبی ندارند. در این که ما باید با جهان رابطه داشته باشیم تردیدی نیست. اما رابطه باید مشروط باشد به خطوطی که مقام معظم رهبری مطرح کردند.

دکتر منتظری انگلیس

در برقراری روابط تعجیل نکنیم

دکتر منتظری تاکید می کند که ما باید مراقب باشیم و در برقراری روابط تعجیل نکنیم تا آن ها استنباط نکنند که ما خیلی تشنه این روابط هستیم و برای ما خیلی گره گشا است.

وی معتقد است که آن ها قدرت جمهوری اسلامی ایران را دیدند. همچنین تحریم ها به خود آن ها خسارات شدیدی وارد کرد و بازار ایران را از دست دادند. به نظر می رسد عجله انگلیس برای باز گشایی سریع سفارتش در تهران به این دلیل است که قصد دارد از دیگر رقبا عقب نمانده و بازار مستعد ایران را از دست ندهد. لذا نباید خیلی خوشبینانه به این روابط نگاه کرد.

 

مراقب باشیم با واردات بی رویه تولیدات داخلی را از بین نبریم

این فعال فرهنگی می گوید در حوزه واردات و سرمایه گذاری های خارجی باید مراقب باشیم زحماتی که برای ایجاد تولیدات داخلی کشیده شده است با این هدف که می خواهیم به رشد و توسعه اقتصادی برسیم، با واردات بی رویه ، تلاش های چندین ساله مان را از بین نبریم. وی تاکید دارد که نباید امید سرمایه گذاری را به نا امیدی مبدل کنیم. ما باید با هوشمندی از سرمایه گذاری خارجی در جهت رونق اقتصادی ، تقویت بخش داخلی و اقتصاد مقاومتی استفاده کنیم.

دکتر منتظری انگلیس

 

به چهره متبسم استکبار اعتماد نکنیم

منتظری با بان این که  با لطف خداوند متعال و هوشمندی مقام معظم رهبری و ملت ایران، آمریکا و انگلیس به اهداف شوم خود در ایران دست پیدا نخواهند کرد، اداه می دهد: با این وجود نمی توان ساده لوحانه به همه چیز نگاه کرد.  هوشمندی، اتخاذ تدابیر بازدارنده، حفظ قدرت نظامی، سیاسی و فرهنگی لازمه کار ماست. نباید تصور کنیم که با تمام شدن مذاکرات می شود به استکبار اعتماد کرد.

تجربه نشان می دهد هر زمان قدرتمند بودیم آن ها کرنش نشان دادند. اگر ما به قدرت نظامی ، سیاسی ، علمی، فرهنگی و  اقتصادی دست پیدا نمی کردیم، آن ها موضوع مذاکره را مطرح نمی کردند. لذا ما باید همواره آمادگی خود را در همه عرصه ها حفظ کنیم و به تبسم های چند پهلو و دو وجهی چهره های استکباری که این روز ها خیلی علاقه مندند با ما رابطه برقرار کنند اعتماد نکنیم. با هوشندی کامل راه را پیش بگیریم. زیرا ملتی عزیز است که قدرتمند باشد.

ارسال نظر

آخرین اخبار