حجت الاسلام والمسلمین سید محسن طاهری:

آن ها منافع استکباری دارند و ما هم با روحیه استکبار ستیزی که داریم هیچ گاه زیر بار توافق بد که می تواند حقوق هسته ای مارا پای مال کرده و هم عزت و استقلال ملی مان را زیر سوال ببرد نمی رویم.

منافع آمریکا و ایران قابل جمع نیست

حجت الاسلام والمسلمین سید محسن طاهری، مسئول حوزه علمیه امام صادق (ع) گرگان، در مصاحبه اختصاصی با گلستان 24، درباره احتمال دستیابی به یک توافق خوب در مذاکرات اخیر می گوید: با توجه به شناختی که ما از غربی ها و آمریکا داریم، آن ها به دنبال توافقی هستند که بتوانند در نهایت ما را از فناوری هسته ای محروم کنند. لذا بعید است که توافق خوبی قابل دسترسی باشد. همانطور که مقام معظم رهبری هم فرمودند، ما به این مذاکرات که بتواند همه حقوق هسته ای ما را تامین کرده و طرف مقابل را هم راضی نگه دارد خوشبین نیستیم.

سید محسن طاهری معتقد است یکی از عواملی که می تواند مانع از رسیدن به توافق خوب باشد، اختلافاتی است که بین غربی ها وجود دارد. وی می گوید این موضوع هم از نتایج مدیریتی  که مقام معظم رهبری تا به حال بر مسئله مذاکرات داشتند و ایستادگی مردم ما بر حقوق هسته ای، عزت و شرافت ملی است. همچنین با توجه به ویژگی و خوی استکبار ستیزی که در غربی ها به ویژه آمریکا وجود دارد، رسیدن به توافق خوبی که مورد نظر ماست خیلی بعید به نظر می رسد.

 

سید محسن طاهری دبه امریکایی توافق خوب

وی با اشاره به این که دبه کردن طرف غربی سابقه دارد، ادامه می دهد: آن ها معمولا در مذاکرات، با حیله گری ها و روش های  خاصی که دارند به دنبال این هستند که نظرات خود را به طرف مقابل تحمیل کنند. هرچند ممکن است خیلی صریح این را بیان نکنند که می خواهند طرف مقابل را به شکست وادار کنند اما عملا مسیر مذاکرات را به این سمت و سو می برند که خودشان پیروز میدان باشند و بتوانند به اهداف استکباری شان دست پیدا کنند.

طاهری تاکید می کند : طبیعتا وقتی که غربی ها با مقاومت ملت جمهوری اسلامی ایران و تیم مذاکره کننده آن مواجه شوند و نتوانند با روش های خود نتایج مورد نظرشان را به دست بیاورند دبه می کنند و بهانه ای پیدا می کنند تا توافق واقعی تامین کننده دو طرف حاصل نشود.

مسئول حوزه علمیه امام صادق (ع) با اعتقاد به این که اساسا منافع غربی ها با منافع ما قابل جمع نیست، می گوید: آن ها منافع استکباری دارند و ما هم با روحیه استکبار ستیزی که داریم هیچ گاه زیر بار توافق بد که می تواند حقوق هسته ای مارا پای مال کرده و هم عزت و استقلال ملی مان را زیر سوال ببرد نمی رویم.

ارسال نظر

آخرین اخبار