نمایش آیینی ترکمنی “تِلپَک” (کلاه) کاری از گروه هنری آرنا گنبدکاووس که جهت شرکت در هفدهمین جشنواره نمایش‌های آیینی-سنتی، به تهران اعزام شده بود، ۲ اجرا در برج میلاد تهران و مجموعه تئاتر شهر تهران داشت.

استقبال پرشور از نمایش آیینی-ترکمنی "تلپک" در تهران

به گزارش گلستان24، نمایش آیینی ترکمنی “تِلپَک” (کلاه) کاری از گروه هنری آرنا گنبدکاووس که جهت شرکت در هفدهمین جشنواره نمایش‌های آیینی-سنتی، به تهران اعزام شده بود، ۲ اجرا در برج میلاد تهران و مجموعه تئاتر شهر تهران داشت.

اسفندیار قرنجیک نویسنده و کارگردان این نمایش استقبال مردم از اجراها را پرشور دانست و گفت: در نمایش “تِلپَک” که به معرفی فرهنگ و برخی از آداب و رسوم قوم ترکمن می پردازد، متین خوزئین، ایرج رجبی، قربان محمد روان، یارمحمد ماهرخ، توفیق قرنجیک، سحر روان و سهیلا قره باشی نقش آفرینی کردند.

نمایش-آیینی-تلپک (1)

وی افزود: مسئول روابط عمومی منطقه ۱۴ شهرداری تهران با دیدن این نمایش، آن را بسیار زیبا و جذاب و اذعان داشت که این گونه نمایش ها ویترینی از فرهنگ فولکلور اقوام ایرانی هستند.

قرنجیک از دعوت شهرداری منطقه ۱۴ تهران برای اجرای این نمایش در این منطقه خبر داد و در پایان گفت: هفدهمین جشنواره نمایش‌های آیینی-سنتی تهران که به صورت غیر رقابتی برگزار شده بود، با اهدای لوح تقدیر به همه گروه‌های نمایشی تقدیر سه شنبه ۱۰ شهریور با برپایی مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد.

نمایش-آیینی-تلپک (2)

.

نمایش-آیینی-تلپک (3)

/سلام گنبد

ارسال نظر

آخرین اخبار