این نکته را نباید از یاد ببریم "محمد رسول الله(ص)" متعلق به هیچ فرد، گروه، دسته، نهاد و جناحی نیست فیلمی است که به نام پیامبر و برای ایشان در جهت زدودن غبار از چهره نورانی نبی مکرم اسلام(ص).

اتحاد برای دفاع از «محمد رسول الله(ص)» فیلمی که آن را نباید تنها یک فیلم دید.

به گزارش گلستان24، جمهوری اسلامی ایران با فیلم های تاریخی اش توانسته قدرت اثرگذاری فرهنگی خود در سطح منطقه و جهان اسلام را به شدت بالا ببرد و این نکته را کمتر کسی می تواند منکر شود. فیلم هایی نظیر مریم مقدس، یوسف پیامبر، امام علی(ع)، مختارنامه و ... هر کدام از زاویه ای معارف اصیل اسلامی را به مخاطبین خود عرضه کردند و استقبال بی نظیری نیز از آنها شد و همین استقبال بود که زنگ خطر را برای جریانات افراطی منطقه به خطر در آورد تا هر یک به نوعی علیه این قدرت فرهنگی اقدام کنند.

محمد رسول الله(ص)، شاید جدیدترین و مهلک ترین ضربه فرهنگی است که تا کنون از سوی جمهوری اسلامی به  جریاناتی که چهره اسلام را در سطح جهان تخریب کرده اند وارد نموده است به همین دلیل تلاش های جریانات سلفی و وهابی علیه فیلم آغاز شده است.

در جدیدترین نمونه شیخ عبدالعزیز آل شیخ مفتی پادشاهی عربستان سعودی در گفت و گو با روزنامه الحیات ادعا کرده است که این فیلم تصویری غیرواقعی از پیامبر اسلام نشان می دهد که مایه استهزا و کاستن از قدر و جایگاه است بنابراین ساختن این فیلم به معنی سیاهنمایی دین اسلام است.

مفتی اعظم عربستان سعودی گفته کسانی که این فیلم را ساخته اند مفسدینی اند که اساس کارشان بر دروغ است!

موج حملات تندروهای وهابی که نتیجه اقدامات آنها در سوریه و عراق و یمن و ... قابل مشاهده است قطعا در روزهای آتی بیشتر خواهد شد اما وظیفه ما در این بین چیست؟

مهمترین ظرفیتی که تا کنون از آن غفلت شده است سازمان معظمی به نام فرهنگ و ارتباطات اسلامی است، سازمانی که با داشتن نزدیک به 80 رایزنی فرهنگی در 60 نقطه دنیا بازوی نظام برای صدور انقلاب اسلامی و معارف آن به جهان است.

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در شرایطی که نه فقط یک فیلم بلکه جمهوری اسلامی مورد حمله فرهنگی و تبلیغاتی قرار گرفته موظف است تمام توان و داشته خود را صرف زدودن شبهات و آشناسازی مخاطبین جهانی "محمد رسول الله(ص)" با پیام اسلام و رحمت للعالمین دارد و کوتاهی در این زمینه منجر به شکست فیلم نخواهد شد بلکه پیام جهانی اسلام و رحمت واسه پیام اسلام بر زمین خواهد ماند و به گوش مستضعفین فکری دنیا نخواهد رسید.

نهاد دیگری که وظیفه سنگینی در این میان بر عهده دارد، مجمع تقریب مذاهب اسلامی است. این مجمع که تا کنون توانسته ارتباط نسبتا مناسبی با بدنه علمای اهل سنت بر قرار کند این بار وظیفه ای سنگین بر عهده دارد وظیفه مقابله با تندروی ها در میان اهل سنت.

نمی توان منکر آن شد که بخشی از علمای مخالف فیلم واقعا بر اساس شنیده ها به مخالفت با آن برخاسته اند در واقع بدون آن که اثر را ببینند و شاید بر اساس حسن نیت اظهاراتی تند علیه "محمد رسول الله(ص)" مطرح کرده اند اما اگر در فضایی دوستانه و با رفق و مدارا این فیلم برای آنها اکران شده و نظراتشان اخذ شود علاوه بر تعدیل دیدگاه ها هدف اصلی فیلم یعنی وحدت، نیز محقق می شود.

این مساله را نباید فراموش کرد که اکثریت جهان اسلام را برادران و خواهران اهل سنت تشکیل می دهند و در مورد فیلمی پیرامون پیامبر اسلام نمی توان از افکار و باورهای آنها چشم پوشی کرد و ایشان را نادیده گرفت.

نهادهای مختلف جمهوری اسلامی حمایت و جلو بردن "محمد رسول الله(ص)" در قلب جهان اسلام را باید وظیفه شرعی و ذاتی خود بدانند تا با جان و دل برای زدودن تمام شائبه ها و تالیف قلوب مسلمین بکوشند.

این نکته را نباید از یاد ببریم "محمد رسول الله(ص)" متعلق به هیچ فرد، گروه، دسته، نهاد و جناحی نیست فیلمی است که به نام پیامبر و برای ایشان در جهت زدودن غبار از چهره نورانی نبی مکرم اسلام(ص). هر کدام از ما در حد وسع و توان خودمان باید برای پیش بردن آن بکوشیم به امید آن که نام حضرت و برکت این دردانه هستی، خود به یاری آید.

/سراج24

ارسال نظر

آخرین اخبار