هر چیزی راهی دارد. مانند وقتی که می خواهید به پشت بام خانه تان بروید. آنوقت از نرده بام استفاده می کنید.

 دوستی با دوستان خدا

به گزارش گلستان 24،  هر چیزی راهی دارد. مانند وقتی که می خواهید به پشت بام خانه تان بروید. آنوقت از نرده بام استفاده می کنید. وقتی هم که می خواهید به کوهنوردی بروید ابزار آلات این و کار و متخصصان این رشته به شما کمک می کنند که صعود کنید. وقتی هم که بخواهید در یک درسی نمره ی خوبی بگیرید به سختی تلاش می کنید و شبانه روز درس می خوانید، از تفریحاتتان می زنید تا به نتیجه برسید.

دوستی با اهل بیت1

وقتی هم که بخواهید به کمال و سعادت در زندگی دنیوی و اخروی خود برسید باید راه هایی که دینتان برایتان قرار داده است را بروید تا از مسیر اصلی منحرف نشوید. یکی از مهمترین چیزهایی که ما را در مسیر سعادت قرار می دهد دوستی با اولیا خدا، بخصوص ائمه اطهار(ع)، می باشد. این دوستی ها بخودی خود برکت دارد. اما چه دوستی است که با عمل به توصیه های دوست  همراه نباشد؟!

حضرت رضا (علیه السلام ) از آباء خود از پیغمبر اکرم (صلى الله علیه و آله و سلم ) نقل کرد که آنجناب فرمود: دوستى ما خانواده گناهان را محو و حسنات را دوچندان مى کند. مظالم عباد که بر گردن محبین ما خانواده باشد خداوند بر مى دارد مگر زیان یا ظلمى که به مومنین رسانیده باشند. گناهان را به حسنات برمى گرداند.

و نیز حضرت رضا (علیه السلام ) از آباء گرام خود و آنها از پیغمبر (صلى الله علیه و آله و سلم ) نقل کردند که آنجناب فرمود: روز قیامت حساب شیعیانمان به دست ما داده مى شود کسى که گناهش بین خود و خدا باشد، ما را نسبت به آن حکومت داده اند هر چه بکنم رد نخواهد کرد. کسى که مظلمه اى از مردم بر گردن او باشد درخواست مى کنیم ببخشد صاحب مظلمه نیز مى بخشد و هر کس را مظلمه اى بین او و ما باشد ما شایسته تریم به عفو و بخشش .(1)

حضرت صادق (علیه السلام ) فرمود سلام مرا به دوستانمان برسان و به آنها بگو ما نمى توانیم بى نیاز کنیم شما را از طرف خدا مگر به عمل و هرگز به ولایت ما نخواهید رسید مگر به پرهیزکارى و عمل ، پشیمان ترین مردم در روز قیامت کسى ، است که کار خوبى را توصیف نماید و خود برخلاف آن عمل کند.(2)

منابع:

  1. جلد 15 بحارالانوار، ص 128، جزء اول
  2. جزء دوم بحار، ص 28.

ارسال نظر

آخرین اخبار