مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان گفت: به مناسبت روز سینما، سینمای شهر بندرترکمن به صورت دیجیتالی راه اندازی شد.

سینمای شهر بندرترکمن به بهره برداری رسید

 به گزارش گلستان 24،  به نقل از تسنیم؛ حجت‌الاسلام علی‌اصغر فضیلت شامگاه شنبه در جشن روز ملی سینما در سینما کاپری گرگان اظهار داشت: به مناسبت روز سینما، یک فضا به فضاهای سینمایی استان گلستان افزوده شد و سینمای شهر بندرترکمن با امکانات دیجیتالی راه‌اندازی شد.

سینمای شهر بندرترکمن

وی افزود: با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سالنی در مجتمع فرهنگی شهر بندرترکمن به امکانات و تجهیزات پخش دیجیتالی فیلم مجهز شده و همه امکانات استاندارد پخش فیلم در آن مهیا شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان تصریح کرد: فضا برای تجهیز به امکانات دیجیتالی فیلم در 8 شهرستان استان گلستان وجود دارد اما به‌علت کمبود منابع مالی برای تجهیز این امکان هنوز محقق نشده است.

فضیلت افزود: در سطح کشور، استان گلستان یکی از 5 استانی است که مجوز لازم برای تجهیز امکانات دیجیتالی فیلم را اخذ کرده و تاکنون این امکانات در بندرترکمن راه‌اندازی شده است.

وی افزود: هم‌اکنون 4سینمای دولتی و یک سینمای خصوصی در استان گلستان فعال است و سینماهای بهمن و عصر جدید گرگان نیز دارای دو سالن هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان گفت: هدف از برگزاری این مراسم ایجاد فضای صمیمیت و صفا در بین فعالان عرصه سینمایی و کشف و شناسایی استعدادهای سینمایی موجود به خصوص جوانان و سوق دادن فعالیت‌های سیتمایی به سمت سینمای ارزشی است.

فضیلت افزود: با توجه به اینکه المپیاد فیلم‌سازی رده‌های سنی 12 تا 19 سال کشور در همدان در حال برگزاری است و حدود 40 اثر از آثار سینماگران جوان گلستانی در آن شرکت کرده‌اند، در این مراسم از 5 اثر برتر این المپیاد نیز تجلیل شد.

وی اظهار کرد: باید در برابر تهدیدات و آسیب‌ها، قوی بود و امروز قدرت رسانه عمومی بالاخص عرصه سینما و فیلم به طور خاص قدرتی جدی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان تصریح کرد: لازمه گام برداشتن در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری به ویژه در حوزه فرهنگ تلاش برای تولید محتوا، قوی شدن، مصونیت از درون، جدی گرفتن قدرت رسانه و سینما و عجول نبودن در به نتیجه رسیدن فعالیت‌های فرهنگی و هنری است.

انتهای پیام/کاسب امین

ارسال نظر

آخرین اخبار