کتابخانه مصلی امام جعفر صادق(ع) گنبدکاووس دارای منابع مرجعی در حوزه علوم دینی است که با انتقاد امام جمعه گنبد از تعطیلی این بخش و تاکید اعضای انجمن کتابخوانی و نهضت مطالعه شهرستان بازگشایی می شود.

بخش تخصصی کتابخانه مصلی گنبد، بازگشایی می شود

به گزارش گلستان24؛ در جلسه ای که پیرامون این مسئله در دفتر امام جمعه برگزار شد،امام جمعه گنبد به دلیل عدم رعایت شئونات اسلامی از سوی مراجعین فعلی این کتابخانه، خواستار تعطیلی بخش عمومی این کتابخانه  و اختصاص آن به طلاب و محققین حوزه علوم دینی شد.

امام جمعه گنبد گفت: متاسفانه سالهاست که کتب مرجع دینی و تاریخی این کتابخانه مورد استفاده قرار نمی گیرد و این مسئله به این خاطر است که این کتب تخصصی است و به درد مراجعین فعلی نمی خورد.

حجت الاسلام محمد حسین سبحانی با اشاره به ارتقاء سطح حوزه های علمیه گنبد برلزوم استفاده تخصصی ز این کتابخانه تاکید کرد و گفت: این کتابخانه موقوفه مصلی است و باید مورد استفاده طلاب قرار گیرد ولی ۲۰ سال است  که توسط خواهران و آن هم نه بصورت تخصصی بلکه برای قرائت کتب دیگر مورد استفاده قرار می گیرد.

IMG_0086
وی افزود: با توجه به اینکه کتاب‌های مرجع حوزه در این کتابخانه قرار دارد، قرار است این مکان، به عنوان کتابخانه تخصصی علوم دینی استفاده شود و به دلیل افزایش و توسعه درمانگاه، شاید این کتابخانه به گوشه ای از مصلی انتقال یابد.

در ادامه این جلسه و با طرح برخی نظرات اعضای انجمن، معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه گنبد با اشاره به اینکه منطقه مصلی یکی از مناطق محروم محسوب می شود گفت: نیاز است تصمیم گیری در این خصوص با راهنماییهای امام جمعه محترم با پختگی بیشتری انجام شود تا خروجی این جلسه رضایتمندی باشد و مراجعین این منطقه نیز متحمل هزینه برای رفتن به مکان دیگر نشوند.

IMG_0092
رئیس دانشگاه پیام نور گنبدکاووس نیز گفت: معضل و مشکل ما کاهش سرانه میانگین مطالعه در کشور است. در حال حاضر سرانه مطالعه ۱۷ دقیقه است و اگر قرآن و ادعیه را به آن بیافزاییم به ۷۰ دقیقه می رسد.

علیرضا قربانی افزود: اگر این کتابخانه مختص آقایان شود، در میانگین مطالعه خواهران تاثیرگذار خواهد بود و باعث انصراف بعضی از خواهران به دلیل محدودیت جغرافیایی و بعد مسافت با کتابخانه دیگر می شود.

IMG_0089
وی همچنین اضافه کرد: چند سال طول می کشد تا ساختمان جدید به بهره برداری برسد و می توان در این زمان درصدد اصلاح مسائل و مشکلات پیش آمده برآئبم نه اینکه مانع از استفاده خواهران از این فضا شویم.

درادامه این جلسه و طرح دیدگاههای مختلف و موافقت امام جمعه گنبد، پیشنهاد شد بخش تخصصی علوم دینی بازگشایی شود و این کتابخانه در روزهای زوج و فرد و بصورت مجزا در اختیار طلاب و مراجعین دیگر قرار گیرد و تا بازسازی کامل پیرامون مصلی راهی موقت برای استفاده از این کتابخانه تعیین شود.

 

انتهای پیام/قابوس نامه

ارسال نظر

آخرین اخبار