سید محسن مسلمی، درمصاحبه با گلستان24،

آمریکا با تحریک صدام، و با کمک های مالی و تسهیلاتی به وی ، جنگ را علیه ایران آغاز کرد. آن ها نهایت کمک های اطلاعاتی خود را از طریق دستگاه های اطلاعاتی خود و نفوذ منافقین، در عملیات کربلای 4 در اختیار صدام گذاشتند و این عملیات با شکست روبرو شد.

نقش آمریکا در جنگ تحمیلی و فاش شدن عملیات کربلای 4

سید محسن مسلمی، فعال فرهنگی شهرستان کردکوی و رزمنده هشت سال دفاع مقدس، در مصاحبه اختصاصی با گلستان24، در باره نقش آمریکا در جنگ تحمیلی علیه ایران و فاش شدن عملیات کربلای 4 می گوید:

 

تحریکات داخلی برای سقوط انقلاب

« بعد از انقلاب اسلامی منافع آمریکا در منطقه به خطر افتاد و باعث شد او دشمنی خود را با ایران آغاز کند. ابتدا موضع گیری هایش را علنی نمی کرد و فقط با تحریکاتی که از داخل انجام می داد سعی می کرد انقلاب را از بین ببرد و این منجر به تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ایران شد.

 آمریکا بعد از آن به راهکارهای دیگری دست زد. کارهایی همچون تحریک منافقین و راه اندازی کودتا، و سعی کرد به بهانه آزادی سفارتش یک حمله مستقیم به ایران انجام دهد که در طبس با طوفان شن با شکست مواجه شد.

 

تحریک صدام برای حمله به ایران

آمریکا راه های مختلف را امتحان کرد. وقتی دید که نمی تواند موفق شود، از طریق عراق وارد شد که ما با او از لحاظ تاریخی مشکل داشتیم. آن زمان صدام به عنوان معاون رئیس جمهور عراق معاهده الجزایر را با ایران امضا کرده بود و این عقده در دلش مانده بود. وقتی بعد از کودتا به حکومت رسید و در ایران هم بعد از انقلاب ارتش تضعیف شد ، فکر کرد که این بهترین موقع است و باید از فرصت استفاده کند. آمریکا هم با تحریک صدام، وی را به غرب متمایل کرد. با کمک های مالی و تسهیلاتی که به وی دادند جنگ را علیه ایران آغاز کردند.

 آن ها برآورد می کردند که با وضعیت فعلی ایران حتما شکست خواهد خورد. صدام هم با اطلاعاتی که دریافت کرده بود، با آگاهی کامل گفته بود که سه روزه خوزستان و هفت روزه تهران را تصرف می کنم. اما مشکل آن ها اینجا بود که مردم ایران را در نظر نگرفته بودند. مردمی که انقلاب کردند، شاه را سرنگون کردند و این همه کشته دادند، یقینا از انقلابشان حفاظت می کردند.

 

مردم ایران، پیروز میدان

ملت ایران به فرماندهی رهبر فقید انقلاب، حضرت امام خمینی (ره) وارد جنگ شدند، مقابل صدام ایستادند و با راهنمایی های امام راحل نگذاشتند انقلاب شکست بخورد. بعد از آن دیگر ورق برگشت.  ما در عملیات های گوناگون پیروز می شدیم.

سیدمحسن مسلمی نقش آمریکا در جنگ تحمیلی و کربلا4

 

عملیات کربلای 4، اوج ولایت مداری

این برای استکبار خیلی بد بود که صدام شکست بخورد. زیرا برد ایران یک پیروزی در منطقه و جهان بود. بنابراین آن ها تمام تلاش خود را کردند تا ایران در عملیات هایش پیروز نشود. آن ها نهایت کمک های اطلاعاتی خود را از طریق دستگاه های اطلاعاتی خود و نفوذ منافقین، در عملیات کربلای 4 در اختیار صدام گذاشتند و توانستند اطلاعات دقیق عملیات و تاریخ دقیق آن را بفهمند و این عملیات با شکست روبرو شد.

با این که قبل از عملیات بچه ها فهمیده بودند عملیات لو رفته است اما به فرمان امام (ره) جلو رفتند و مقابل تیر ایستادند. آن ها توانستند خط دشمن آماده را هم بشکنند و وارد شوند اما در آخر عملیات با شکست مواجه شد.

 

غواصان کربلای 4 ، دوباره برای دفاع از انقلاب آمدند

بعد از پایان جنگ از آن جایی که این عملیات شکست خورده بود، خیلی روی آن مانور داده نمی شد تا این که در این اواخر کشور ما با این مذاکرات به وضعیتی رسید که استکبار سعی می کرد به آن نفوذ کند ، با ایجاد دو دستگی میان ملت به اهداف خود برسد و فرمان مقام معظم رهبری را میان ملت بی اعتبار کند.

اما شهدا غواص همین عملیات، با آمدن به موقع خود اتحاد دوباره ای را بین ملت ایجاد کردند. همان هایی که استقامت کرده ، فرمان ولایت فقیه را اطاعت کردند ، مقابل دشمن آماده و تا دندان مسلح ایستادگی کردند و به شهادت رسیدند، برگشتند و به ملت ایران حیات دوباره دادند. آن ها را با هم متحد کرده و گوشزد کردند که باید گوش به فرمان ولایت باشید . استکبار همیشه بر عیه انقلاب ماست. با ایستادگی حتی با شهادت، پیروزی از آن شماست.»

ارسال نظر

آخرین اخبار