علی اصغر زنگانه، از خاطرات محسن حاجی حسنی می گوید؛

از جمله نکات بارز این جوان ارزشمند قرآنی که مصداق حقیقت تلاوت قرآن بود این بود که هیچ گاه و هیچ جا قرآن را برای این که مشهور شود یا پولی بدست آورد نخواند.

قرآن را برای شهرت و پول قرائت نمی کرد/ فتنه بزرگی زیر نیم کاسه واقعه منا پنهان است

علی اصغر زنگانه (مبین)، برادر دو شهید و مسئول جلسات کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم که هر هفته در روز سه شنبه در مصلی امام رضا (ع) شهرستان علی آباد کتول برگزار می شود، در مصاحبه اختصاصی با گلستان24، از حضور شهید محسن حاجی حسنی کارگر در این کرسی و خاطراتش با ایشان می گوید:

 

استاد شهید حاجی حسینی دو مرتبه به علی آباد آمدند

« الَّذِینَ آتَیْنَاهُمُ الْکِتَابَ یَتْلُونَهُ حَقَّ تِلاَوَتِهِ أُوْلَـئِکَ یُؤْمِنُونَ بِهِ وَمن یَکْفُرْ بِهِ فَأُوْلَـئِکَ هُمُ الْخَاسِرُونَ»

آیات 121 سوره مبارکه بقره به کسانی که به قرآن ایمان دارند، می فرماید، کسانی که قرآن را به آنان عطا کردیم، حق تلاوت قرآن را ادا می کنند.

استاد شهید محسن حاجی حسنی یکی از مصادیق بارز این آیه قرآن بود. ایشان دو مرتبه در طی سال نود و چهار، یکی در تاریخ 24 تیر ماه، در دهه آخر ماه رمضان و یک بار هم در شنبه 20 مرداد ماه، شب شهادت امام صادق (ع) به علی آباد تشریف آوردند و در مراسم تلاوت و تفسیر قرآن ضیافت نور، دو تلاوت ماندگار از خود به جا گذاشتند که من هر زمان بخشی از آن را نگاه می کنم تمام وجودم سرشار از حزن فراق و دروی می شود.

 

علی اصغر زنگانه مبین محسن حاجی حسنی12

 

قرآن را برای شهرت و پول قرائت نمی کرد

از جمله نکات بارز این جوان ارزشمند قرآنی که مصداق حقیقت تلاوت قرآن بود این بود که هیچ گاه و هیچ جا قرآن را برای این که مشهور شود یا پولی بدست آورد نخواند.

ایشان علی رغم توانایی بالایی که داشتند در مسابقات قرآن شرکت نمی کردند. نمی خواستند اخلاصشان بهم بریزد. ولی سال گذشته با اصرار دیگران ایشان در مسابقات کشوری شرکت کردند. در خراسان رضوی اول و در مرحله کشوری نفر دوم شدند.

از آنجایی که نفر دوم کشور را به مسابقات جهانی مالزی اعزام می کنند، ایشان راهی این مسابقات شدند. به قدری تلاوت ایشان در آن مسابقه در سطح بالایی قرار داشت، که همه حضار و داوران مسابقه به برتری وی اقرار می کنند. به شکلی که از نفر قبلی  8 نمره بالاتر بودند. در حالی که در مسابقات جهانی معمولا با صدم، نفر برتر مشخص می شود و ایشان با قاطعیت قهرمان جهان شدند و بعد از چندین سال دوباره یک شیعه قهرمان جهان شد.

 

علی اصغر زنگانه مبین محسن حاجی حسنی14

 

در کودکی اش روسری بر سر می بست و مثل قاریان بزرگ تلاوت می کرد

درغروب یکی از روزهای ماه مبارک رمضان، بعد از افطار، ایشان تشریف آوردند و با یک طمئنینه خاص کنار ما نشستند. یک تلاوت ماندگار انجام دادند  و خاطره ای از زمان کودکی خود برای ما تعریف کردند. این که چگونه به این جا که هستند رسیده اند.

ایشان گفتند: « من سه ساله بودم که در مکتب قرآن از معلمم جایزه گرفتم. این جایزه من را خیلی خوشحال کرد. روزها از مادر روسری می گرفتم و مثل قاریان و اساتید بزرگ، آن را دور سرم می بستم و قرآن را تلاوت می کردم. همان جایزه باعث شد که من عشق به قرآن پیدا کنم و به این درجه از درجات علم قرآن برسم.»

 

دو روز است که اشکم خشک نمی شود

بار دومی که به علی آباد کتول تشریف آوردند باز همان ادب و متانت را در ایشان دیدم. ایشان در شب شهادت امام صادق (ع) قرائت زیبایی داشتند.

من دوبار در طول زندگی ام، برای برادران شهیدم یعقوب و عباسعلی، گریه جانسوی کردم. اما به محض شنیدن خبر شهادت جانسوز حاج محسن، دو روز است که از عمق جان اشک می ریزم.

شهدای حادثه منا زیاد بودند. اما عجیب است که شهادت این جوان برای اخلاص در تلاوتش، همه جا پیچیده است. در تلویزیون و فضای مجازی، هر جایی که ایشان سفر کرده اند ، عکس هایشان و دلنوشته هایی که برایشان  نوشته شده پخش شده است.

غروب سه شنبه گذشته که کرسی تلاوت و تفسیر  قرآن کریم داشتیم، یادمانی از ایشان برگزار و تلاوت ایشان در آن جلسه پخش شد. کلیپی هم برای ایشان پخش شد و جناب حسینی هم حضور داشتند. مردم عزیزمان می توانند در سایت ضیافت نور، تصاویر و تلاوت ایشان را ببیند.

 

علی اصغر زنگانه مبین محسن حاجی حسنی13

 

 این تعداد شهید از نیجریه و ایران در حادثه منا کاملا برنامه ریزی شده است 

بنده سفرهای متعددی را با لطف و عنایت خدا به حج رفته ام. بیش از 10 سفر تمتع و بیست مورد سفر عمره داشتم. حادثه در منا، امری اجتناب ناپذیر است. هر سال اتفاق می افتد، اما نه به این عظمت. امکان دارد نهایتا ده نفر باشد. اما چرا بیش از چندین هزار نفر در این حادثه به رحمت خدا می روند؟ این به چه معناست؟

شواهد نشان می دهد این موضوع تعمدی بوده است و خواسته اند مسلمان را بکشند. اگر دقت کنیم بیشترین کشته ها در بین حجاج ایرانی و نیجریه بوده است. نیجریه کشوری است که حدود ده میلیون شیعه دارد و هر روز به تعداد آن ها افزوده می شود. این حجم شهید از نیجریه در حادثه منا و ایران کاملا برنامه ریزی شده است.

ایران دو درصد حجاج را در بین مسلمین حج امسال داشته است. اما کشته ها و زخمی های آن رقم بسیار بالایی دارد. این کاملا برنامه ریزی شده است. من خاندان یهودی آل سعود را در آن حد و اندازه نمی بینم که مخاطب قرار دهم. دنیای اسلام باید جوابگو باشد که چرا گذاشتند چنین افراد خبیثی که خودشان اخیرا اعتراف کردند یهودی هستند خادمین الحرمینی را در دست داشته باشند!

 

علی اصغر زنگانه مبین محسن حاجی حسنی15

 

فتنه بزرگی زیر نیم کاسه واقعه منا پنهان است

بزرگان شیعه و سنی باید مقابل آن ها بایستند و جریان اداره حج را از دستان آنان بگیرند. بخاطر یک شاهزاده ملعون یهودی آل سعود این فشار به حجاج بیاید و این حجم از مردم مسلمان کشته شوند. اما قصه این نیست.

حس من می گوید آن ها قصد داشتند جمعی از نخبگان جهان اسلام را برای خدمت به یهود ، انگلیس و آمریکا از میان حجاج بربایند و ببرند. این فتنه را ایجاد کردند تا یک عده را بکشند و بعد بگویند این افراد مفقود شدند. مثل جریان علامه شهید امام موسی صدر که با فتنه قذافی ملعون مفقود الاثر شدند.

چه بسا برخی از این مفقودالاثر ها در اختیار آنها باشند. چرا اصرار دارند جنازه هایی که هنوز شناسایی نشدند را دفن کنند؟ چون می خواهند چند تن را به خاک بسپارند ، آمار آنان را چندین هزار نفر اعلام کنند و بعد مدعی باشند که مفقودین شما هم جزو همین افراد بودند.

بر مسئولین و دولت ما خصوصا رئیس جمهور و وزیر خارجه و دستگاه خارجه، واجب است قاطعانه بایستند و  تکلیف تک تک مفقودین را روشن کنند. در مقابل دولت یهودی سعودی کم نیاورند. آن بیچاره های بی مقدار کسی نیستند. بجای این که خدا را پشتوانه خودشان قرار دهند، اسرائیل و آمریکا را پشتوانه خود قرار داده اند. این نهایت پستی است که  آمریکا با دویست سال سابقه آمده و بر کشور های مسلمان حکومت می کند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار