سیروس کمی، در مصاحبه با گلستان24،

ما خواهانیم که با یک استقبال پر شور و تشییع جنازه همانند تشییع پیکر شهدای غواص، این پیام را بدهیم که همچنان مردم ایران اسلامی، شیعه و سنی با هم برادر، همدل ، همزبان و مطیع فرمان مقام معظم رهبری هستند.

تسلیت دبیر جمعیت پیام عدالت ایران اسلامی به برادران و خواهران اهل سنت/باید از این جانباختگان همچون غواصان شهید تجلیل استانی شود

 سیروس کمی، مشاور استاندار سابق خراسان شمالی،  در مصاحبه اختصاصی با گلستان24، ضمن تسلیت برای حادثه غمگین مراسم حج به ویژه به مقام معظم رهبری و مردم ایران اسلامی می گوید: این حادثه قطعا بی تدبیری و بی کفایتی مسئولین عربستان است .آن ها به دلیل جنایات خود درحمله به کشور یمن، از مسائل داخلی خود اطلاعی ندارند.

دبیر جمعیت پیام عدالت ایران اسلامی بزرگترین موضوع داخلی کشور عربستان را موضوع مناسک حج می داند و می گوید: عربستان نمی تواند این موضوع را هدایت کند و همه هم و غم خود را برای کشتار مردم مسلمان یمن و کمک به ترویست های ملعون گذاشته است.

سیروس کمی با بیان این که ما از کشور های اسلامی به ویژه کنفراس سران کشورهای اسلامی می خواهیم در راستای تضمین مدیریت مناسک حج تدبیری بیاندیشند، می گوید: مدیریت حج باید به یک نهاد مستقل اسلامی واگذار شود که چنین موضوعات دلخراش و جبران ناپذیری را در سنوات آینده شاهد نباشیم. چندین خانواده عزیز ایرانی و هم استانی ما عزادار هستند.

این فعال سیاسی ادامه می دهد: پینشهاد من به عنوان یک جوان اهل سنت این است که عربستان باید به همه کشور های مسلمان تضمین دهد که در سنوات آینده مناسک حج به نحو شایسته برگزار شود. در غیر این صورت ما خواهان این هستیم که مدیریت مناسک حج به کنفراس سران کشورهای اسلامی واگذار شود و یا کمیته ای از میان کشورهای اسلامی برای مدیریت مناسک حج تشکیل شود.

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

وی می گوید: جمهوری اسلامی ایران در این حادثه غمناک خسران بسیاری دیده است. جمهوری اسلامی ایران بر خود وظیفه می داند که از حق مسلم خود در دفاع از این درگذشتگان در مجامع بین المللی دفاع کند. به ویژه در دادگاه لاهه این موضوع باید مطرح شود که چرا عدم مدیریت دولت عربستان، چندین خانواده را داغدار کرده است.

سروس کمی معتقد است همانگونه که تشییع شهدای غواص در استان گلستان یکی از بهترین تشییع جنازه ها در کشور بود و پیام های بی شماری برای محیط بین الملل داشت و با توجه به این که سال همدلی و همزبانی است و تعدادی از این افراد از برادران اهل سنت ما بودند، ما هم خواهانیم که با یک استقبال پر شور و تشییع جنازه همانند تشییع پیکر شهدای غواص، این پیام را بدهیم که همچنان مردم ایران اسلامی، شیعه و سنی با هم برادر، همدل ، همزبان و مطیع فرمان مقام معظم رهبری هستند.

وی در ادامه می گوید: من یقین دارم تشییع پیکر این حاجیان عزیز به بهترین شییع جنازه ها مبدل خواهد شد. قطعا  عربستان، این پیام را خواهد گرفت و ملت ایران اسلامی با اتحاد  میان شیعه و سنی،  نفرت خود را به داعش، آمریکا و اسرائیل نشان خواهند داد.

ارسال نظر

آخرین اخبار