کشورهای سازمان همکاری‌های شانگهای برای جلوگیری از اقدامات استخدامی در فضای مجازی جلساتی را با موضوع مبارزه با افراط در فضای مجازی تشکیل دادند.

نظارت سازمان شانگهای بر فضای مجازی کشورهای عضو تشدید می شود

 

به گزارش گلستان24، روز گذشته در جلسه شورای کشورهای سازمان همکاری‌های شانگهای در «چین» آموزش‌هایی مبنی بر آشنایی بیشتر با فضای مجازی و بستن مسیرهای استفاده افراط‌گرایان از اینترنت انجام شد.

در کمیسیون‌ امنیت کشورهای عضو سازمان شانگهای تأکید بر بهبود مهارت‌های فردی، برنامه‌ریزی و انجام اقدامات خاص در زمینه پیشگیری و مبارزه با فعالیت‌های مخرب سازمان‌های تروریستی در اینترنت از محورهای مورد بحث عنوان شده است.

مدیران درگیر در این آموزش‌ها ابراز تمایل خود را برای انجام این فعالیت‌ها به صورت مداوم ابراز داشته و افزودند: مهمترین اهداف این تمرینات مشترک تقویت همکاری با مقامات ذیصلاح برای مبارزه با تروریسم است.

2 ماه پیش، دبیرکل سازمان پیمان امنیت جمعی از فعالیت 67 هزار سایت به زبان روسی که در اختیار داعش قرار دارند، خبر داده بود.

سازمان همکاری‌های شانگهای سازمانی میان‌دولتی است که برای همکاری‌های چندجانبه امنیتی، اقتصادی و فرهنگی تشکیل شده‌است.

این سازمان در سال 2001 توسط رهبران چین، روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان و ازبکستان پایه‌گذاری شد.

نقش اصلی و تعیین کننده را در سازمان همکاری‌های شانگهای، 2 کشور چین و روسیه تشکیل می‌دهند.

علاوه بر اعضای اصلی، ابتدا مغولستان در سال 2004 و یک سال بعد ایران، پاکستان، هند و افغانستان در سال 2012 به عنوان عضو ناظر به سازمان ملحق شدند.

ارسال نظر

آخرین اخبار