رئیس جمهور سابق کشورمان گفت: حمایت ایران از سوریه معنوی است و یک پشتیبانی مستشاری است و بنده فکر نمی‌کنم که ایران اگر بخواهد جور دیگری پشتیبانی کند از آنها واهمه داشته باشد.

نظر احمدی نژاد درباره تحولات سوریه

به گزارش گلستان24 ، محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور سابق کشورمان در حاشیه مراسم بزرگداشت سردار شهید همدانی در سخنانی گفت: شهادت یک عمل متعالی و یک انتخاب والا و یک عنایت الهی است که وقتی کارها پیچ می‌خورد و گره می‌افتد و یا با روش‌های معمولی مسائل حل و فصل نمی‌شود و راه باز نمی‌گردد و موانع به قدری سنگین می‌شود که با تدابیر عادی نمی‌شود این موانع را برطرف کرد، شهادت به کمک بشریت می‌آید.

وی افزود: البته خود شهادت یک مقام عالی و متعالی است که خداوند به بندگان خاص خودش عنایت می‌کند، در واقع اجر یک زندگی صالحانه و مومنانه برای تلاش‌های الهی است که خدا به بندگان خوبش عنایت می‌کند.

نظر احمدی نژاد

احمدی‌نژاد در ادامه با اشاره به وضعیت منطقه گفت: وضعیت منطقه هم معلوم است، مستکبرین که در تمام جبهه‌ها در حال عقب‌نشینی هستند، واقعا به لحاظ آرمانی، فکری، دلدادگی و امید ملت‌ها، در حال عقب‌نشینی هستند و سنگرها را دارند از دست می‌دهند.

رئیس جمهور سابق کشورمان اضافه کرد: مستکبرین امروز همه قوای‌شان را بسیج کرده‌اند که با ایجاد اختلاف بین ملت‌ها و ایجاد درگیری داخلی و تخریب و ساختن گروه‌ها و گروهک‌هایی که از جنس همین صهیونیست‌ها هستند، ولو ظاهر مذهبی و مسلمان دارند، جنس‌شان یکی است و یک منشاء دارند و می‌خواهند آنها را به جان ملت‌ها بیندازند و ملت‌ها را مشغول کنند.

وی با بیان اینکه مستکبرین امروز می‌خواهند انرژی‌های کشورهای مسلمان را تخلیه کنند و توانشان را مستهلک سازند، اظهار داشت: هدف آنها از این کار این است که فرصت و راه فراری برای خودشان پیدا کنند و به قول معروف از این ستون به آن ستون فرج است. 

احمدی‌نژاد در ادامه تصریح کرد: در شرایطی که دشمن با نقاب دین و اسلام و برخی آرمان‌های انسانی به میدان‌ آمده است، شکستن نقاب دشمن کار سختی است، یعنی با کارهای معمولی نمی‌شود که اینجاست شهادت به کمک می‌آید.

رئیس جمهور سابق کشورمان، شهادت را مانند انفجاری با روشنایی دانست که می‌درخشد و تمام پرده‌ها را کنار می‌زند، گفت: شهادت غبارها را می‌زداید و حقیقت را عریان می‌کند.

وی در پاسخ به این سوال که پس از شهادت سردار همدانی رسانه‌های غربی اینطور مطرح کردند ایران حضور نظامی و غیرمستشاری در سوریه دارد نظر شما چیست، گفت: معلوم است آنها همه جای دنیا خودشان حضور دارند و دخالت علنی می‌کنند و پایگاه‌های نظامی و اطلاعاتی دارند و آدم می‌کشند و ناو دارند، اما این را حق خودشان می‌دانند به طوری که اگر سایر ملت‌ها با هم تعامل و همکاری داشته باشند آن را برنمی‌تابند.

احمدی‌نژاد در پایان اظهار داشت: ایران رسما اعلام کرده که از مقاومت حمایت می‌کند و همچنین رسما اعلام کرده این حمایت معنوی است و یک پشتیبانی مستشاری است و بنده فکر نمی‌کنم که ایران اگر بخواهد جور دیگری پشتیبانی کند از آنها واهمه داشته باشد که بخواهد اعلام کند.

 
منبع: تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار