یوسف مهقانی:

با کوتاه آمدن جاده ای کوتاه نمی شود .تردید ما، تمدید استکبار است و احتیاط و اجتناب از نزدیکی به گرگ درنده خوی در این مواقع نه تنها از ضعف نیست بلکه از عقل است.

با کوتاه آمدن جاده ای کوتاه نمی شود/ امام حسین (ع) پروتکل ظالمانه مشروعیت بخشی یزید را نپذیرفت

یوسف مهقانی، روزنامه نگار و فعال فرهنگی شهرستان گرگان، در مصاحبه اختصاصی با گلستان24، در پاسخ به این سوال که چرا امام حسین (ع) با یزید مذاکره نکرد، می گوید: حقیقتا در تاریخ منابع تسنن و تشیع ، مبحثی بنام تمایل به مذاکره امام حسین با یزید ملعون باهدف تعامل بهیچ عنوان مطرح نشده است. اما در تاریخ اینگونه هم آمده است که حربن یزید ریاحی جلوی امام حسین(ع) را گرفت و اصرار بر پذیرش پروتکل ظالمانه مشروعیت بخشی یزید ازسوی امام حسین را نموده است.

وی ادامه می دهد: مبحثی مازاد هم در این گفتگو‌ها مابین حر و امام حسین آمده که بعد از اصرار حر مبنی بر الزام آور بودن پذیرش پروتکل اعلام مشروعیت یزید ملعون توسط امام حسین، حضرت سیدالشهدا(ع) سه نکته را بعنوان «لکم دینکم ولی الدین» و تعیین تکلیف نهایی به حر متذکر شد.

یک) برگشت امام حسین(ع) به مدینه و صرف نظر از رجعت به سمت کوفه

دو) خروج از سرحدات خلافت یزید ملعون و فی المثل عزیمت بسوی ایران

 سه) رفتن به نزد یزید جهت مشخص شدن نتیجه نهایی

فعال فرهنگی شهرستان گرگان می گوید: همانطور که قابل مشاهده است امام حاضر به گفتگو برای منتج رسیدن دلایل خروج برعلیه خلافت جور بود نه گفتگو برای صلح.

مهقانی معتقد است اساسی ترین دلیل امام معصوم برای عدم مذاکره به منظور بهبود روابط با یزید بن معاویه ملعون ، از منظر امام حسین(ع)، وجود «ضرر بسیاری که این مذاکره داشت و نفعی که اصلا نداشت » را میتوان ذکر نمود که حضرت سیدالشهدا به سبب این دلایل خویش را مجاب نمود، تن به مذاکره به معنی یاد شده با یزیدبن معاویه ملعون ندهد.

 واقعیت این است گفتگو نکردن امام(ع) مبنی بر عدم مشروعیت بخشی به یزید ملعون و اصرار عمیق ایشان بر این مهم ، به دلیل عدم رفع دغدغه های امام(ع) برای امت بود که از ناحیه «فساد علنی »حاکمیت یزید بر اسلام وارد آمده شد.

یوسف مهقانی امام حسین آمریکا مذاکره

یوسف مهقانی معتقد است که کربلا یک روی دیگر رفتار عقل فطرت گرا براساس مشی اسلام اهل بیت(س) بود که در قامت مشخص یک امت بظاهر اقلیت ، رخ عیان نمود که اگر در بوته «سمینار» و«نمودارها»ی صرف بماند، قطعا سیاهچاله سکولاریسم آن را خواهد بلعید. فی الواقع خالق عملگرای آرمانگرا کربلا برای آنکه نگذارد اندیشه مماشات بر نحله اسلام اهل بیت(س) رخ عیان سازد، پیمانه خون خویش و شریف ترین اعضای خانواده و اصحابش را بدون چشم داشتی به ودیعه الهی نهاد تا اثبات نماید «بقیه السیف» اسلام اهل بیت(س) اهل موعظه صرف و مماشات در برابر زدوده شدن علنی محکمات دینی نیست.

وی افزود: قابل کتمان نیست این زدوده شدن علنی احکام الهی ، به گواهی تاریخ، در زمان سبط اکبر حضرت امام مجتبی اگر صورت می پذیرفت، بطور یقین خاطره مانند کربلا سالهای زودتر از ۶۱ هجری رخ عیان می نمود.

باور کنیم منابر عمل گرایانه بشرط پیوند بیش از پیش عقل و فطرت ، پمپاژ روحیه علوی درمیان ملتی آزادیخواه است که اگر روزگاری دشمن از نقاب تزویر خارج شود و تجسم حماقت جنگ بخودش گیرد بی شک حماسه هزار و اندی سال پیش کربلا، بار دیگر تکرار خواهد شد.

یوسف مهقانی امام حسین آمریکا مذاکره

فعال فرهنگی شهرستان گرگان درباره استدلال های برخی که معتقدند « آمریکا گرگی نیست که امام (ره) می گفتند و امروز دندانهایش را از دست داده و نباید از او بترسیم،» می گوید: متعجب می شوم در برابر این استدلال عای سست تر از تار عنکبوت!، یک نگاه سطحی به اتفاقاتی که در دنیا می افتد از آماده سازی سربازان فرقه های انحرافی شبه اسلامی در کشورهای اروپایی و خاورمیانه تا فضاسازی های رسانه ایی گسترده الکترونیک و غیره و از هزینه های سرسام آور دلارهای نفتی در قالب خرید جنگ افزار و آتش افروزی وحشیانه در خاور میانه از یکسوی تا وجود دمکراسی مذبذب و حق وتوی ظالمانه و ماجراجوهای گسترده در قاره های پنجگانه بمنظور جلوگیری از استقلال و خودباوری ملت ها، برای نشنیدن بهم خوردن آرواره های صهیونیسم بین الملل است.

وی ادامه می دهد: آنچه متقن است نظم بین الملل نوینی در حال پرده برداری است که درآن بشدت با خودباوری ملت ها ،جنگ نوین اما نرمی در حال برنامه ریزی است که مایه تعجب امثال نگارنده را بشدت برمی انگیزد که چرا با تغافل و سمحه و سهله سیاسی و فرهنگی برخی مسوولین روبرو است!

 گرچه ماجرای برجام در خوشبین ترین حالت، بقول ریاست جمهور برد«۳ بر ۲» را نصیب کشورمان نمود اما اگر منصفانه به نتیجه این مسابقه نگاه کنیم چون بازی در زمین ایران برگزار شده، بررسی نتیجه در نوع دیگری قابل بررسی است .

یوسف مهقانی امام حسین آمریکا مذاکره

یوسف مهقانی افزود: باید در پاسخ کسانی که بواسطه تحلیل های ناقص، تلقین عمومی می نمایند که دندان های استکبار(بخوانید آمریکا) کند شده یا ریخته باید صاحب این قلم عنوان نماید اشتباه است حس کنیم گرگ تنها اسلحه اش که همان دندان درنده خویی است را کنار می نهد. باکوتاه آمدن،جاده ایی کوتاه نمی شود و باید تصریح نمایم تردید ما، تمدید استکبار است و احتیاط و اجتناب از نزدیکی به گرگ درنده خوی در این مواقع نه تنها از ضعف نیست بلکه از عقل است.

ارسال نظر

آخرین اخبار