مدیر حوزه علمیه گلیداغ گفت: امام حسین(ع) در فرهنگ ترکمن‌ها جایگاه والایی دارد و این خود باعث افزایش محبت ائمه در دل اهل سنت می شود.

 آخوند قزل : حب اهل بیت(ع) در دل ترکمن‌ها عجین شده است

به گزارش گلستان 24، حاج دوست محمدآخوند میرحسنی مدیر حوزه علمیه گلیداغ در مراسم اربعین حسینی که ظهر امروز با حضور مردم و علمای اهل سنت ، فرماندار کلاله، امام جمعه و فرمانده سپاه شهرستان کلاله در مرکز فرهنگی داغستانی کلاله برگزار شد، با بیان اینکه امام حسین(ع) در فرهنگ ترکمن‌ها جایگاه والایی دارد و این خود باعث افزایش محبت ائمه در دل اهل سنت می شود، گفت: محبت اهل سنت به پیامبر اکرم(ص) و خاندان مطهر ایشان در اشعار مختوم قلی فراغی، شاعر برجسته ترکمن نیز به نظم درآمده است.

وی افزود: از نظر اهل سنت مقام امام حسین(ع) مقام بسیار بالا و شامخی دارد و احترامی که اهل سنت به ایشان و اهل بیت دارند یک امر واضحی است.

آخوند میرحسنی تصریح کرد: اهل سنت به مقام و جایگاه امام حسین(ع) احترام می‌گذارند و همیشه شهادت شدن ایشان و یارانشان را مدنظر دارند.

همچنین ناصر آخوند قزل یکی دیگر از علما اهل سنت منطقه و مدیر حوزه علمیه قازانقایه نیز در این مراسم گفت: عاشورا در فرهنگ ترکمن‌ها جایگاه بزرگی دارد تا جایی که ترکمن‌ها در اسامی فرزندان خود از اسامی عاشور، محمد عاشور و غیره استفاده می‌کنند.

SAM 0926

وی افزود: حب اهل بیت(ع) و حسین (ع) در دل ترکمن‌ها عجین شده است .

آخوند کوچک نژاد مسئول جمع آوری کمک های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان کلاله هم در این مراسم گفت: امام حسین(ع) در تاریخ اسلام کار بزرگی کرد و سبب احیای دوباره اسلام شد.

وی اظهار داشت: یادآوری اهداف قیام امام حسین(ع) برای مردم ضروری است.

ارسال نظر

آخرین اخبار