یك استاد حوزه و دانشگاه گفت: با دعای ندبه خواندن و سینه زدن شوق دیدار ولیعصر «عج» ایجاد نمی‌شود.

نقویان: با خواندن دعای «اللهم کن لولیک» در سازمان ملل، شوق دیدار ولیعصر ایجاد نمی‌شود
 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر نقویان صبح امروز در مراسم سوگواری عزاداری ایام پایانی ماه صفر در بیت شهید صدوقی گفت: حضرت ولیعصر(عج) آب حیات است و برای دیدن و زیارت او باید تشنه دیدار شد. باید در وجود انسان نسبت به این آب حیات بخش، تشنگی و طلب ایجاد شود، چراکه آب و تشنه هر دو به دنبال یکدیگرند.

وی ادامه داد: این نیاز و عطش با تسبیح چرخاندن، دعای ندبه خواندن، سینه زدن و دعای اللهم کن لویک خواندن در سازمان ملل ایجاد نمی‌شود.

به گزارش گلستان 24، این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به روایتی از پیامبر(ص) اظهار داشت: مردم به‌طور گسترده برای استخاره و کارهای خود مدام به پیامبر(ص) مراجعه می‌کردند تا وقتی که وحی شد هرکس می‌خواهد به دیدن پیامبر(ص) برود باید صدقه بدهد. پس از این مراجعات کم شد و همان‌ها می‌گفتند چرا وقت رسول اکرم(ص) را بگیریم! ولی علی(ع) برای دیدن رسول اکرم(ص) صدقه می‌داد و برای عشق‌اش هزینه می‌داد.

نقویان افزود: دوست راننده‌ای می‌گفت روز تولد امام عصر(عج) از مسافران کرایه نمی‌گیرم و به مسافران می‌گویم آقا حساب کرده است! برخی آقایان و خانم‌های بدحجاب و... هم می‌پرسیدند آقا کرایه ما را هم حساب کرده؟ می‌گفتم بله! آقا آنقدر مهربان است که کرایه بدحجابان را هم حساب کرده است! همین کار این راننده چه تاثیراتی در دل مردم ایجاد کرده که شاید یک طلبه نتواند این کار را روی منبر انجام دهد.

وی نمونه دیگری را نیز عنوان کرد و یادآور شد: هنگام رمضان در آنکارا بودم. صف طولانی تشکیل شده بود و می‌گفتند افطاری رایگان است! از اعتقادات و حجاب سوال نمی‌کردند و حتی به خانم‌های بی‌حجاب هم افطاری می‌دادند ولی برخی امروز تقواسنج و تفتیش‌سنج دارند! 

این استاد حوزه و دانشگاه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به زمان ظهور ولیعصر(ع) خاطرنشان كرد: با آمدن حضرت ولیعصر(عج)، ماکت بهشت در دنیا رونمایی می‌شود؛ نجابت، پاکی و درستی در جامعه گسترده می‌شود و مردم آن را لمس می‌کنند.

ناصر نقویان در پایان ابراز داشت: دنیا، عروس ۷۰ سالهٔ بزک شده است، در حالیکه ما از این غافل هستیم واگر روی واقعی او را ببینیم از دنیا روی بر می‌گردانیم.

ارسال نظر

آخرین اخبار