اعضای شورای اسلامی و شهرداری گالیکش توجهی به خواست مردم این شهر برای نصب تمثال شهدا در این شهر نمی‌کنند.

هیچ شهری مانند گالیکش خالی و عریان از تصاویر شهدا نیست

 به گزارش گلستان24، مهرماه سال جاری مطلبی با عنوان " جای تمثال شهدا در گالیکش کجاست؟ / نصب تمثال شهدا مطالبه خانواده شهدا از شورا و شهرداری " در نیلکوه انتشار داده شد. در این مطلب محمود تمرتاش رییس بنیاد شهید شهرستان‌های مینودشت و گالیکش عنوان کرده بود ماه‌هاست تمثال شهدای شهرستان گالیکش چاپ‌شده و خانواده شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگان گالیکش نیز خواستار نصب این تصاویر شده بودند.

گالیکش

اما متأسفانه ماه‌ها پس از چاپ تمثال شهدا و بالغ‌بر 40 روز پس از انتشار مطلب نیلکوه هنوز مسئولین امور شهری گالیکش کاری در این خصوص صورت نداده‌اند.

وقتی به ورودی شهر گالیکش می‌آییم بر روی تابلوی خوش‌آمد گویی آن نوشته‌شده به شهر شهیدپرور گالیکش خوش‌آمدید. وقتی وارد شهر می‌شویم ناخودآگاه چشمانت دنبال اثری از آن شهدایی که اول ورودی شهر از پرورش آن‌ها در شهر نام‌برده شده می‌گردد.

ولی افسوس و صد افسوس که اثری نیست که نیست. گویا عصر؛ عصر غربت لاله‌هاست، ظاهراً اینجا کسی دیگر از شهیدان نمی‌گوید، گویا یادمان رفته است که هر چه داریم، بله هر چه داریم؛ از صدقه‌سر جان‌افشانی‌های شهداست. شمارا به خدا این حرف‌ها و نوشته‌ها را شعاری و کلیشه‌ای نبینیم و نخوانیم. کمی فکر کنید این‌ها واقعیت‌های فراموش‌شده جامعه ما هستند.

هیچ‌یک از شهرهای هم‌جوار گالیکش مانند این شهر خالی و عریان از تصاویر و المان شهدا و فرهنگ ایثار نیست، موضوعی که باعث نگرایی بسیاری در این خطه شده است.

باگذشت سه هفته پس از انتشار مطلب نیلکوه شهرداری گالیکش اقدام به نصب دو بیلبورد بزرگ تبلیغاتی در دو سوی ورودی و خروجی این شهر کرده است.

شهردار گالیکش بیلبوردهای تبلیغاتی را جای معرفی شهدای این شهرستان به جوانان نسل سوم و چهارم پس از جنگ بپا کرده. بماند که این بیلبوردها در مکانی نادرست نصب‌شده و شهر گالیکش را بدنما و خفه نشان می‌دهد (مطلبی که به‌صورت مجزا بدان پرداخته خواهد شد).

اینکه تبلیغات موجب کسب درآمد برای شهر می‌شود شکی نیست و کسی نیز با این موضوع مخالفت نمی‌کند اما جای خالی تمثال شهدا، خود بزرگ‌ترین ضعف فرهنگی است که مسئولان گالیکش برای حل آن نتوانسته‌اند به یک اجماع کامل برسند.

این نکته نیز حائز اهمیت است که برخی از شوراهای اسلامی شهر گالیکش در زمان انتخابات بر طبل ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می‌کوبیدند اما باگذشت دو سال و اندی، کمترین رویکردی به این موضوع مهم در آن‌ها دیده نمی‌شود. دیدار با خانواده معظم شهدا قطعاً کار پسندیده‌ای است اما بهتر است در عمل کاری درخورشان نام و یاد این شهدا انجام دهیم.

آنچه به نظر می‌رسد این است که مسئولان امور شهری و شوراهای اسلامی شهر گالیکش علاوه بر نگاه مادی، باید توجه بیشتر و جامع‌تری به سرمایه‌های ملی و معنوی در ترویج فرهنگ شهید و شهادت داشته باشند.

سؤالی که این روزها جامعه ایثارگری، خانواده معظم شهدا، جانبازان، هم‌رزمان شهدا و اقشار مختلف مردم از ما سؤال می‌پرسند که چرا تمثال شهدا در سطح شهر نصب نمی‌شود و این کار تنها کم‌کاری مسئولین شهری گالیکش را نشان می‌دهد.

به‌هرحال ما امیدواریم این مطلب تلنگری باشد به مسئولین امور شهری گالیکش تا ان شاالله منتخبین شورای اسلامی شهر و شهرداری گالیکش به خواسته به‌حق مردم این شهر جامعه عمل بپوشانند.

نویسنده: خسروی/نیلکوه

ارسال نظر

آخرین اخبار