طرح روی جلد آلبوم‌های موسیقی، پوستر اجراها و کنسرت‌ها در کشور تنها معطوف به عکس خواننده‌هاست.

پوستر موسیقی یا عکس مدلینگ خواننده‌ها!!
 هنر از آغاز خلقت بشر، با وی عجین بوده و انسان‌ها در هر دوره از زمان توجه ویژه‌ای به آن داشته‌اند. فطرت زیبا پسند آدم‌ها همواره در جستجوی آرامش پنهان در هنر،‌ خواه ناخواه جذب این وادی بی‌مرز گشته است.
 
به گزارش گلستان24، گاهی هنر به معنای بیان نرم و لطیف واقعیت‌هاست و گاهی به هر آن چیزی که بتواند احساس افراد را متجلی سازد، اطلاق می‌شود. هر چند در هر زمانی زیبایی و بستر بروز آن یعنی هنر، شکل و شمایل متفاوتی به خود می‌گیرد؛ اما همیشه با در نظر داشتن شرایط روز و طبع و ذائقه افراد طیف‌های گسترده‌ای از جامعه جذب این وادی می‌شوند و بسته به آنکه هنرمند چه شیوه‌ای را برای بیان هنرش انتخاب کند، این گستره بی‌انتها تقسیم می‌شود و شاخه‌های گوناگون هنری پدید می‌آید.
 مدلینگ خواننده‌ها
 
سینما، موسیقی، تئاتر،‌ هنر‌های تجسمی مثل نقاشی و عکاسی،‌ کار‌های گرافیکی و تصویر‌سازی، مجسمه، آثار حجم، پوستر و هزار شاخه ریز و درشت دیگر هنر را شکل می‌دهد و هر فردی به فراخور علایق شخصی و روحیه‌ای که دارد یا به صورت تخصصی در آن فعالیت می‌کند و یا به طریق غیر مستقیم با پیگیری اخبار آن و احوال هنرمندان به نحوی خود را با هنر درگیر می‌کند.
 
موسیقی یکی از شاخه‌های پر طرفدار است که توجه قشر‌های مختلفی از مردم را معطوف به خود می‌کند و حتی افرادی که میانه خوبی با هنر ندارند، این شاخه را دنبال کرده و موسیقی را جزو جدانشدنی زندگی خود می‌دانند.
 
این روز‌ها در خیابان،‌ مترو، تاکسی و خلاصه در هر جایی که محل رفت و آمد افراد باشد، تماشای جوان‌هایی که یک هندزفری در گوش دارند و ترانه و آهنگ‌های جدید گوش می‌دهند، گواه همین مدعاست. همچنین رزرو به سرعت بلیت کنسرت خواننده‌های مشهور حتی با گزاف‌ترین قیمت‌ها هم نشان می‌دهد که تا چه اندازه موسیقی طرفدار دارد.
 
فولکلور، پاپ، کلاسیک و حالا سبک‌های نوظهور بسیار هر کدام طرفداران جدی دارد؛ اما با این وصف و حتی با در نظر گرفتن همه پیشرفت‌ها و حرکت‌های رو به جلوی موسیقی انگار برخی جنبه‌های هنری که البته شاید در حاشیه قرار گیرد، مغفول واقع شده که به راستی جای تأسف دارد.
 
تصاویر آلبوم‌های تازه منتشر شده و پوستر کنسرت‌های بزرگ موسیقی این روز‌ها خوشبختانه یا متأسفانه در عکس‌های مدلینگ خواننده‌ها خلاصه می‌شود و در بهترین حالت علاوه بر عکس خواننده‌ها، تصویر چند ساز و آلت موسیقی نیز در کار است.
 
 در این شرایط تنها چیزی که از دیدن این پوستر‌ها نصیب مخاطب می‌شود، صرفاً یک اطلاع رسانی است که فلان خواننده در فلان سالن قرار است یک اجرا داشته باشد. ژست‌های گوناگون خواننده‌ها در تابلو‌های بزرگ تبلیغاتی در حاشیه خیابان‌ها و اتوبان‌های تهران مخاطب را تنها معطوف به اجرای کنسرت توسط آن خواننده می‌کند و جز این نمی‌تواند یک گفتگوی دیداری مؤثر با مخاطب برقرار سازد.
 
حال و هوای اجرا،‌ تم کار‌ها و نوع ساز‌های موسیقی هر کدام یک دنیا تصویر و ایده در پس خود دارد که با تکیه بر نگاه هنرمندانه گرافیست می‌تواند به زیبا‌ترین شکل در پوستر‌های هر کنسرت تجلی یابد. در حالی که هنر‌های تجسمی طیف وسیعی از هنردوستان را جذب می‌کند؛ چرا پوستر‌ها و طرح روی جلد آلبوم‌های موسیقی با این حجم وسیع برای مانور دادن در فضای تجسمی نباید المان‌های موسیقی را با این حوزه پیوند داده و به جای عکس‌هایی که در نهایت با یک برنامه کامپیوتری آماده شده‌اند از هنر هنرمندان تجسمی بهره‌مند  شوند. 
 
اینکه یک پوستر قبل از اجرای کنسرت، جزئیات مدنظر خواننده را تا اندازه‌ای به مخاطب انتقال دهد و با استفاده از جذابیت‌های تصویر، تماشاگر را به وجد آورد بی‌شک از جانب هر بیننده‌ای مورد پذیرش واقع خواهد شد و وی را به پیگیری آن ترغیب می‌کند.
 
با توجه به پیشرفت هنر در تمام زمینه‌ها و از جمله تصویر‌سازی، طراحی پوستر و کار‌های گرافیکی، تلفیق هر چه بیشتر هنر‌های تجسمی با موسیقی ارزش هنری آثار موسیقایی را خیلی بیشتر جلوه خواهد داد که امید است، هنرمندان عرصه موسیقی با اعتماد به گرافیست‌های کشور علاوه بر جلو رفتن در حوزه اصلی کار خود به اعتلای هنر‌های تجسمی نیز کمک کنند.

ارسال نظر

آخرین اخبار