پای پیاده شوق و دلی لبریز از مهر؛ توصیف حال مردان و زنانی است که این روزها در مسیر عشق، غزل وصل می‌سرایند و لحظه‌ای از تاب‌وتب اشتیاق وصل دوست قرار ندارند.

هزار سر و یک سودا روایت زائران پیاده رضوی گلستان

 به گزارش گلستان24، امام رضا (ع) باشد و دل به هیجان نیاید، امام رضا (ع) باشد و دل برای گلدسته‌های حرمش تنگ نشود، یک امام رضا (ع) است و یک ایران‌زمین و قلب‌هایی که همواره، لبریز پابوسی آستان پاک اوست.

این روزها زائران گلستانی هزار سر هستند و یک سودا و پر از دلهره تا در مسیر مشهد دوست و در آستانه 28 صفر، میهمان فرزند پاک رسول‏‌الله باشند.

پیاده روی زائران رضوی

*معنویت بی‌نظیر حاکم بر هیئت‌های پیاده‌روی زیارت 

اگرچه مسیر دشوار است، اما این پاهای پیاده به میل خود ره نمی‌‏پیمایند، این زلال محبت است که چون خون در رگ‏‌های سبز وجودت جاری است و موکب جانت را به سمت حریم دوست رهنمون می‏شود.

 از زائری که چون دیگر زائران پیاده راهی مشهد مقدس است، می‌پرسم از کدام شهر است و چرا با پای پیاده راهی وادی دوست شده، در پاسخ نگاهش را به سمت مشهد مقدس می‏‌کند و با شعری زیبا چنین پاسخ می‌دهد: رشته‌ای بر گردنم افکنده دوست؛ می‌کشد هر جا که خاطرخواه اوست.

 حسین خسروی که اهل مینودشت است در گفت ‏وگوی تلفنی با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: من نذر کرده بودم که اگر شرایط مهیا باشد و آقا بطلبد، با پای پیاده راهی مشهد مقدس شوم و خداوند را شاکرم که این لطف ارزانی شد و تصور می‌کنم زیارت در چنین هیئتی حس بسیار زیبایی دارد که تنها زائران در چنین شرایطی آن را درک می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: برای نخستین بار است که چنین سفری را تجربه می‏کند اما برخلاف تصور اولیه، بهترین روزهای عمرش را طی این چند روز سپری کرده است.

خسروی با اشاره به معنویت حاکم بر هیئت‌های مذهبی پیاده ‏روی به سمت حرم مطهر افزود: این فضای خلوص و یک رنگی تنها در چنین ‏هیئت‌های مذهبی یافت می‌شود، از محبت زائران و گذشت همراهان گرفته تا دل‌هایی که به نور محبت اهل‌بیت منور است.

 *عزیمت 15 کاروان حسینی با پای پیاده از گلستان به مشهد مقدس

وی که به همراه هیئت‏‌های دیگر اکنون در «فوجرد» مستقر است، ابراز امیدواری کرد: تا چند روز دیگر به حرم امام رضا (ع) مشرف و زیارت این امام همام نصیب وی و همراهانش شود و امیدوار است بتواند به همراه هیئت‏‌های رضوی موفق به شرکت در برنامه عزاداری‌های ایام پایانی ماه صفر شود.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان با اشاره به حضور زائران پیاده گلستانی در مسیر حرم رضوی (ع) گفت: 27 هیئت مذهبی در قالب 15 کاروان از گلستان به شکل پیاده عازم مشهد مقدس شدند.

علی نذیری در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: این کاروان‏‌های پیاده از شهرستان‏‌های گرگان، کلاله، گنبدکاووس، مینودشت و علی‌آبادکتول عازم این سفر معنوی شده‌‏اند.

وی خاطرنشان کرد: بیش از 60 درصد از زائران گلستانی را جوانان تشکیل می‏‌دهند که همین موضوع نشان از ارادت جوانان این دیار به اسلام و اهل‌بیت (ع) است.

 نذیری با اشاره به حرکت نخستین کاروان پیاده زائران از گرگان اذعان کرد: اولین کاروان، سوم آذر از شهر گرگان و آخرین کاروان نیز دهم آذر از شهرستان کلاله عازم مشهد مقدس شده است.

وی ادامه داد: طبق برنامه، ستاد اربعین و 28 صفر استان مستقر در استانداری گلستان، نیروی انتظامی، سازمان تبلیغات اسلامی، جمعیت هلال‌احمر و مرکز فوریت‏‌های پزشکی استان در مسیر حرکت کاروان‏‌های یادشده حضور یافته و آنان را بدرقه کرده‏‌اند.

*حضور بیش از 60 درصد جوانان گلستانی در هیئت‏‌های پیاده‌روی عازم به مشهد مقدس

دبیر ستاد اربعین و 28 سفر در استان گلستان با اشاره به تمهیدات سفر برای زائران پیاده حرم رضوی استان بیان کرد: استقرار پایگاه‌های امداد و نجات بین‌شهری، استقرار خودروهای امدادی شامل آمبولانس، خودروی نجات و استقرار گروه‌های امدادی از تمهیدات این ستاد برای سفر معنوی زائران پیاده عازم به مشهد مقدس است.

نذیری یادآور شد: انتظار می‏رود زائران یادشده به شکل هیئت‌های متمرکز در آستانه 28 صفر وارد مشهد مقدس شوند و طبق برنامه به زیارت و اجرای برنامه‌های مذهبی خاص خود در این ایام بپردازند.

وی با تأکید بر خودجوش بودن این هیئت‏های مذهبی تصریح کرد: عشق به اهل‌بیت (ع) در این دیار چون چشمه‌های جوشان، همیشه جاری است و نقش ما نیز در این میان تنها همراهی و هماهنگی است تا طبق وظیفه اگر مجالی شد، خاری از پیش روی این بزرگواران برداریم.

نذیری خاطرنشان کرد: علاوه بر این زائران، تعدادی بسیاری از گلستانی‏‌ها به شکل خانوادگی و یا در قالب دسته‌ها و هیئت‌های مذهبی در ایام پایانی ماه صفر در مشهد مقدس حضور خواهند یافت تا برنامه‌های مذهبی و عزاداری این موعد را در حریم مقدس رضوی برگزار کنند.

وی ضمن آرزوی قبول زیارت و طاعات برای زائران و التماس دعا، ابراز امیدواری کرد: تمامی زائران گلستانی در این سفر معنوی پس از انجام فرایض دینی و معنوی، سالم و سلامت به آغوش خانواده‌های خود بازگردند.

 کاروان زائران رضوی گلستان همچنان در راه است تا یادآور سفر معنوی امام هشتم (ع) به‌سوی توس باشد، سفری که شهادت ستاره درخشان ولایت را در 30 صفر سال 203 پس از هجرت رقم‌زده است.

سفر زیارتی مشهد مقدس در امتداد سفر عاشقانی از گلستان بود که پیش از اربعین به سمت کربلای معلا رهسپار شدند و در روز اربعین، میهمان تربت پاک امام حسین (ع) و یاران صدیقش بودند./فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار