دورخیز «جم» برای ضربه زدن به کیان خانواده‌ها

مساله مهم در این میان وجود بازیگران و نویسندگان و فیلمسازان داخلی در این شبکه غیراخلاقی بوده که به شکلی مستقیم در صدد ضربه زدن به کیان جامعه غنی ایرانی می باشند

«جم تی وی» به دنبال غیرت سوزی فرهنگ ایرانی

 به گزارش گلستان24، این روزها سری جدیدی از برنامه های ریشه کن سازی اخلاق و منش ایرانی در حال اجرا از سوی شبکه های ملحدانه غربی است و سردمدار جدید این گونه رسانه های غیراخلاقی، شبکه تلویزیونی «جم تی وی» بوده که گوی قدرت در پرداخت به مضامین خلاف عرف و شرع را از رقیب دیرینه خود «فارسی وان» ربود و با تولید و تبلیغ آثاری ایرانی به شکلی علنی در تقابل با فرهنگ ایرانی می پردازد. مساله مهم در این میان وجود بازیگران و نویسندگان و فیلمسازان داخلی در این شبکه غیراخلاقی بوده که به شکلی مستقیم در صدد ضربه زدن به کیان جامعه غنی ایرانی می باشند. البته اگر به بررسی رزومه این گونه افراد بپردازیم، خواهیم دید که در آثار خلق شده در زمان فعالیت شان در ایران هم می توان آثاری با مایه های جلف و مضحکانه به شکلی غیر مستقیم یافت. برای نمونه گروه سازنده یکی از سریال های جدید شبکه جم با عنوان «کالری ممنوع» که با زبانی طنز و به شنیع ترین حالت به روابط زنان و مردان می پردازد را محمد راوندی و نیما حسن نیا تشکیل می دهند که تا چندی پیش در ایران به سر می بردند و در آثار طنز تلویزیونی ساخته شده در ایران نیز تولید کننده آثاری با ته مانده های نگاهی غیر اخلاقی به شکلی پیدا و پنهان بودند!

محمد راوندی، کارگردان سریال تازه تولید و بی اخلاق نمای «کالری ممنوع» که در خصوص صنعت مدلینگ و شرکتی فعال در این زمینه می باشد، پیش از این در ایران سابقه ساخت فیلم کمدی «غلط انداز» که از شبکه سحر سیما پخش شد را داشته و البته سازنده فیلم سینمایی «شهر فرشتگان» و تدوینگر فیلم «فرود در غربت» بوده است. راوندی همچنین سابقه ساخت موزیک ویدئوی امید، خواننده ایرانی خارج از کشور با نام «عاشقتم» را هم داشته است. اما نیما حسن نیا، نویسنده سریال «کالری ممنوع» چه کسی است؟ وی در ایران سابقه نگارش سریال «سه دونگ سه دونگ» و «سیگنال» را داشته است و حالا در نگاهی سخیف در شبکه ای بی قاعده به «کالری ممنوع» رسیده است. سریالی که در صدد تضعیف شیوه برخورد و اخلاق ایرانی در رابطه مندی و تضعیف غیرت اصیل ایرانی در چرخه ای سوخته شده می باشد. در همین زمینه نیما حسن نیا، نویسنده این سریال درباره فعالیت های اخیر خود در خارج از کشور با نگاهی شبهه برانگیز گفت: «تفاوت زیادی میان ساخت سریال در ایران و ترکیه نمی‌بینم. تفاوت ‌ها را می ‌توان در زبان، مکان و نوع پوشش بازیگران خلاصه کرد»! اما نکته مهم در خصوص فعالیت های هدفمند شبکه مذکور، تبلیغات بسیار سریال ها و آثار ایرانی جدیدی چون «آبی عشق»، «منو تنها نزار» و «زمین ناهموار» می باشد. این در حالی است که برای نمونه هنوز نیمی از سریال ۳۰ قسمتی «کالری ممنوع» به کارگردانی محمد راوندی که در شهر آنتالیای ترکیه فیلمبرداری می شود، به پایان نرسیده است! و این دورخیز برنامه ریزی شده شبکه غیر اخلاقی جم در جهت جلب مخاطب ایرانی را نمایان می سازد.

ختم کلام این که اقدامات برنامه ریزی شده شبکه های ماهواره ای از سویی نیاز به تولید آثاری مناسب و جذاب از طرف مسئولان رسانه ملی و سینمایی کشور را به دنبال خواهد داشت و در سویی دیگر نقدهای بسیاری از دلسوزان را در هنگام پخش و عرضه آثاری سخیف در ایران یادآور می سازد. مساله مهم در این میان، تلاش برای کار و فعالیتی ارزنده و همسو با نگاه و ذائقه اصیل ایرانی است تا از قافله رقابت های رسانه ای دور نمانیم.

سراج 24

ارسال نظر

آخرین اخبار