حجت الاسلام و المسلمین عین اله شهابی:

اربعین امسال اوج اقتدار اسلام ناب، نمایش زیبایی از انسجام و همدلی با محوریت اهل بیت (س) بود.

بزرگترین پیام پیاده روی اربعین، قدرت دنیای اسلام است

حجت الاسلام و المسلمین عین اله شهابی، امام جمعه شهرستان خان ببین، در مصاحبه اختصاصی با گلستان 24، با بیان این که یکی از علائم مومن، به روایت امام عسگری (ع)، زیارت اربعین است، گفت: مومن در اربعین بی قرار است تا به هر طریقی خود را به حرم امام حسین (ع) برساند. قلب مومن حرم الهی است.

حجت الاسلام شهابی افزود: در این اجتماع، همایش و راهپیمایی عظیم سراسر نور، قطرات زلال از جای جای کره زمین، از همه قاره ها حرکت کرده و به سمت حرم حضرت امیر المومنین می روند، در آنجا به چشمه ای جوشان تبدیل می شوند که سیل عظیمی به راه می اندازد. این سیل عظیم حدود 15 روز شبانه روز به سمت حرم امام حسین (ع) جاری بود و هیچ گاه قطع نمی شد. هیچ قدرتی در برابر این قدرت بزرگ نمی توانست ادعایی کند. هر قدرتی در هر جای دنیا، چه استکبار جهانی و چه داعش، اگر مقابل این سیل قد علم کرد، این سیل آن ها را از میان برداشت.

وی با اشاره به این که برخی از زائرین در راهپیمایی بزرگ اربعین سوال می کردند که "این همه جمعیت در این همه روز، به سمت کربلا حرکت می کنند. اما مگر ظرفیت شهر کوچک کربلا چقدر است؟" ادامه داد: جواب این است که میزبان کریم، وقتی میهمان را دعوت می کند ، آغوش باز کرده و مهمانش را پذیرا می شود. او را در بهترین مکان در کنار خود قرار می دهد. من گمان نمی کنم زائری در این مسیر رفته باشد و در چند قدمی ضریح مطهر اباعبدالله (ع) نایستاده باشد.

 

عین اله شهابی اربعین

 

حجت الاسلام شهابی معتقد است این جمعیت یک معجزه است و علت آن را باید در وجود نازنین امام حسین (ع) جست و جو کرد. وی افزود: این گونه است که مقام معظم رهبری نیز به زائرین اربعین غبطه خوردند و فرمودند ای کاش همراه آن ها بودیم. ایشان فرمودند این راهپیمایی ترکیب عشق و ایمان و از شعائر الهی است.

امام جمعه شهرستان خان ببین با بیان این که هر سال که می گذرد، قدرت و عظمت عاشقان حضرت اباعبدالله(ع) بیشتر می شود، گفت: این یک اعلان موجودیت و آمادگی و یکی از زمینه های ظهور امام عصر (عج) است. اربعین امسال اوج اقتدار اسلام ناب بود. نمایش زیبایی از انسجام و همدلی با محوریت اهل بیت (س) بود. بزرگترین پیام پیاده روی اربعین، قدرت اسلام ناب است.

وی اظهار کرد: رسانه های غربی زیر نظر دولتمردانشان، از انعکاس تصاویر و اخبار این واقعه بزرگ خودداری می کنند. زیرا دشمن هیچ گاه نمی خواهد اقتدار یک ملت، قوم و اعتقاد را که مقابل او قد علم کرده است نشان دهد. با آن همه خیانت و جنایتی که در جهان انجام می دهند، انعکاس این عظمت به ضرر آن هاست. زیرا اگر مردم سر تا سر جهان هم این موج پور شور را می دیدند، یقینا حرارت عشق حسین در بین آن ها بصیرت ایجاد می کرد.

 

عین اله شهابی اربعین

 

حجت الاسلام شهابی در آخر گفت: آرزو می کنیم زمانی فرا برسد که این موج عظیم همه ارادتمندان اهل بیت(س) را در بر بگیرد. انشاءالله همین سیل، ظلم را از بین می برد. امروز دیگر بین الحرمین، بین حرم امام حسین (ع) و حرم حضرت ابالفضل(ع) نیست. بین الحرمین بین حرم امیر المومنین (ع) و حضرت سیدالشهدا (ع) است.

ارسال نظر

آخرین اخبار