«نام و نشان» فرآیند شناسایی شهدا را به تصویر می‌کشد

قائم‌مقام انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس با اعلام رونمایی مستند «نام و نشان» گفت: نام و نشان، مستند تکان­‌دهنده­‌ای است که هر ایرانی باید آن را ببیند، چرا که فضای فیلم کاملاً برگرفته از واقعیت‌های حاکم بر دفاع مقدس مقدس است.

مستند تکان‌دهنده‌ای که هر ایرانی باید آن را ببیند

به گزارش گلستان24،از رونمایی فیلم مستند «نام و نشان» در برنامه «سینما روایت» خبر داد و گفت: فیلم مستند «نام و نشان» با موضوع رجعت پیکر پاک شهیدان گمنام و بازشناسی هویت پیکرها از طریق دی ان ای که تماماً در داخل کشور انجام می­‌شود تولید شده است و برای نخستین بار، یکشنبه هفته جاری (22 آذر) در برنامه «سینما روایت» به نمایش در می‌آید.

«نام و نشان»

سهرابی افزود:این فیلم دو روایت موازی اما مرتبط را یدک می­‌کشد که در روایت اول مسیرِ علمی شناسایی هویت پیکرِ بی‌­نام و نشان شهدا را شاهد هستیم که به گونه‌­ای کاملاً حساب شده و علمی فرآیند شناسایی را به تصویر می­‌کشد و در روایت دوم حس و حال حاکم بر خانواده‌ها و تأثیر عمیق شناختن هویت شهدای گمنام برای خانواده­‌های آنهاست که مخاطب را با خود درگیر می‌­کند. فیلم مستند «نام و نشان» بدون آنکه بخواهد با درشت­نمایی و بزرگ­نمایی حرف بزند، به خوبی و با صمیمیت خاصی هدف خود را دنبال می­‌کند و اتفاقاً به نظرم به خوبی از عهده­ آنچه قرار است بگوید برمی­‌آید.

قائم مقام انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس گفت: «نام و نشان» مستند تکان­‌دهنده­‌ای است که هر ایرانی باید آن را ببیند، چرا که فضای حاکم بر فیلم فضایی کاملاً اثرگذار و برگرفته از واقعیت حاکم بر دفاع مقدس و تبعات پس از دفاع مقدس است.

سهرابی با بیان اینکه «نام و نشان» در مدت زمان بیش از یک سال پژوهش و تصویربرداری تولید شده است افزود: «مهدی جعفری» پس از کارگردانی مستند خوب «23 به اضافه یک نفر» به نظرم، اثر شایسته­ دیگری را با موضوع دفاع مقدس تولید کرده است، فیلمی قابل توجه و تاثیرگذار که برگرفته از دل و گره خورده با تخصص است.

قائم مقام انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس خاطرنشان کرد: از آنجا که برنامه «سینما روایت» ظرفیت بسیار خوبی برای رونمایی آثار نمایشی ایجاد کرده است تصمیم بر این شد تا مستند «نام و نشان» نیز اولین بار در این برنامه به نمایش عمومی درآید تا علاقمندان به آثار خاص ارزشی، بتوانند در قالب برنامه «سینما روایت» به تماشای این فیلم نشسته و نقطه نظرات خود را نیز در همان جلسه اعلام نمایند.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار