دل های عاشق محرم و صفر نمی شناسد، چشمه اشک زمانی که به کربلا می رسد دیگر منتظر نمی ماند که حاج منصور ارضی به نوحه سرایی می پردازد یا خردسالی در کوچه پس کوچه های روستا های گلستان

آزمون عشق نوغلامان حسینی در گرگان+تصاویر

دل های عاشق محرم و صفر نمی شناسد، چشمه اشک زمانی که به کربلا می رسد دیگر منتظر نمی ماند که حاج منصور ارضی به نوحه سرایی می پردازد یا خردسالی در کوچه پس کوچه های  روستا های گلستان

به گزارش گلستان 24، توسل و دست نیاز خانواده ها از دستان کوچک شیر خوار کربلا زمانی دراز وسیل اشک زمانی جاری شد که فرزندان خردسال آنان به اجرای تعزیه ی حضرت علی اصغر(ع)  و حضرت رقیه(س) پرداختند.

noqolaman 1

noqolaman 1

noqolaman 1

مادرانی که جرعه ای ناب از شعر و شعور شهامت و ایثار و آزادمردی را در فرزندان خود می دیدند و افتخار می کردند که فرزندانشان تربیت علوی می شوند.

کودکان گرگانی سبز پوش آل الله بودند نوحه ی علی اصغر و حضرت رقیه (س) را زمزمه می کردندو خردسالانی که هرچند که شمر پوشیده بودند اما زمانی که از تن بدر می آوردند همیشه خود را یار سید الشهدا(ع) می دانستند .

noqolaman 1

اهمیت تربیت دینی از کودکی

شهرکی مدیر موسسه بچه های بهشت گرگان در حاشیه این همایش در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اهمیت تربیت دینی از کودکی اظهار کرد : اهداف ما از برپایی این همایش آشنایی خردسلان با زندگی معصومین، ایجادپیوندومحبت بااهل بیت(ع)، کسب روحیه معنوی  وتربیت وتمرین نوغلامی اهل بیت(ع) است.

وی افزود : با توجه به اینکه دشمن راه نفوذ به خانواده ها را از طریق فرهنگ  و تهاجم به دین و آموزه های دینی قرار داده است، برگزاری چنین همایش هایی  در این سطح  دین را در شاکله  و نهاد خردسالان قرارداده وخانواده ها عمیق تر به تربیت دینی فرزندان مبادرت می کنند.

مدیر موسسه بچه های بهشت بیان کرد : به منظور ارتقاء سطح فرهنگ خانواده ها و ایجاد زمینه مشارکت و گسترش برنامه‌های  مذهبی و در قالب فعالیتهای خانواده ها  و توسعه مبانی اخلاقی اینگونه همایش ها ضروری است.

تربیت دینی فرزندان موجب استحکام خانواده

وی ادامه داد :  زمانی که خانواده به تربیت دینی و ترویج ارزش های متعالی دینی فرزندان اهمیت دهند جامعه ای سالم خواهیم داشت  قطعا انسجام خانواده ها، به یک جامعه مستحکم می انجامد.

مداحان خردسال با فراخوان از ۳۲ کلاس پیش دبستانی شهر و روستا به این همایش واردشده و با داوری تربتی نژاد ذاکر اهلبیت و برگزاری آزمون اولیه ۳۸ نفر به مرحله ی پایانی راه پیدا کردند.

در پایان مادحین نونهال گرگانی با اهدای لوح و جایزه ای تقدیر شدند.

این همایش باحضور موحدی کارشناس آموزش ابتدایی آموزش و پرورش گرگان، فراهی مسئول سازمان بسیج دانش آموزی و خانواده های خردسالان در سالن جوانه های کانون آفرینش برگزارشد.

noqolaman 1

noqolaman 1

noqolaman 1

noqolaman 1

noqolaman 1

noqolaman 1

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار