دومین همایش آموزش خانواده در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی علی آبادکتول برگزار شد.

دومین همایش آموزش خانواده در علی آباد کتول+ تصاویر

 به گزارش گلستان24، معصومه عرب عامریان مدیر موسسه مردم نهاد «دلنوازان راه زندگی» با اشاره به اهداف و فعالیت های این موسسه، گفت: کار موسسه دلنوازان راه زندگی، مشاوره قبل و بعد از ازدواج است و هدف از برگزاری همایش خانواده آموزش و راهنمایی در زمینه ازدواج و چگونگی همسرداری، معرفی و آشنایی طرفین، فراهم کردن زمینه ازدواج سالم و فاصله گرفتن از طلاق است.

زنان جنگجویان عرصه جنگ های سخت و نرم هستند

در ادامه ی همایش گروه موسیقی به اجرای چند قطعه موسیقی مقامی کتول پرداختند و پس از آن دکتر حجت برزگر مدیر «انجمن ساعد جوان» پشت تریبون رفت و با اشاره به جایگاه و مقام زن در جامعه ایران، اظهار کرد: ما در سرزمین خود، زنان موفق بسیاری داریم، آن ها پررنگ ترین عضو هر عرصه در اجتماع و جنگجویان اصلی جنگ های سخت و نرم هستند.

برزگر با اشاره به موفقیت های معصومه عرب عامریان مدیر موسسه ادامه داد: با ایجاد این موسسه توسط این بانوی موفق تلاش داریم ابتدا در سطح کوچکی چون شهرستان علی آباد کتول، راه هایی برای ازدواج با شناخت و انتخاب درست را پیش روی خانواده ها قرار دهیم.

زنان و مردان انسان هایی کاملاً متفاوت از یکدیگرند

سخنران بعدی این همایش حسینعلی مهاجر روانشناس بالینی بود که در مورد مسائل ازدواج و روشن کردن افکار خانواده ها گفت: هر یک از 2 طرف( زن و مرد) می بایست ابتدا انتخاب مناسب و صحیح داشته باشند و پس از اطمینان از صحت انتخاب خود برای شناخت طرف مقابل گام هایی استوار بردارند و این موارد عملی نمی شود مگر با شناخت خود و این نوع از شناخت نیز باید در سطح معیار های شخصی برای انتخاب درست همسر باشد.

وی با تأکید به نقش دین و اخلاق دینی در مورد شریک مناسب زندگی خاطر نشان کرد: اعتقاد دینی 2 طرف باید واحد باشد و علاوه بر هم کُفو بودن از لحاظ (ظاهری، خانوادگی، شخصیتی بایستی دارای ثبات اخلاقی و رفتاری باشند که رعایت این عوامل منجر به ازدواج موفق و سالم می شود.

وی با اشاره به تفاوت نگاه 2 جنس زن و مر، اذعان داشت: نگاه مردها تونلی است یعنی فقط پیش روی خود را می توانند ببینند و علاوه بر این انسان هایی کلّی نگر هستند، ولی برعکس آن هان، زنان جزئی نگرند و به موضوعات مخلتف با دقت بیشتری نگاه می کنند.

این روانشناس بالینی با اشاره به این موضوع که مردان از طریق چشم و زنان از طریق گوش و شنیدار تحت تأثیرند، افزود: زنان در شنیدار فقط متوجه لحن طرف مقابلند و مردان دقت برکلام دارند و با تفاوت ها و تناقض های موجود هر یک از طرفین باید سعی بر جلب نظر طرف مقابل به طور صحیح را داشته باشند.

مهاجر در پایان خاطر نشان کرد: تفاوت نگاه و دیدگاه زن و مرد مانند 2 قطب آهن ربا است یعنی به روایتی اگر منفی و مثبت باشند، یکدیگر را جذب می کنند.

delnavazan13

انتهای پیام/زرین نامه

ارسال نظر

آخرین اخبار