رئیس اداره امور فرهنگی و دانشجویان شاهد و ایثارگر پردیس فارابی دانشگاه تهران از شهادت ۴۰ دانشجو در دفاع از حرم حضرت زینب(س) خبر داد.

شهادت ۴۰دانشجو در دفاع از حرم حضرت زینب
به گزارش گلستان24،هادی غفوریان بعد از ظهر پنج‌شنبه در نشست خبری که به مناسبت برگزاری اولین کنگره ملی شهدای دانشجو مدافع حرم در پردیس فارابی دانشگاه تهران با حضور رئیس این مرکز و اصحاب رسانه برگزار شد، اظهار داشت: این دانشگاه تعامل خوبی با سایر دانشگاه‌های ممتاز کشور دارد.
 
وی گفت: پردیس فارابی دانشگاه تهران به عنوان یک مرکز آموزش عالی در کشور از امتیاز ویژه‌ای برخوردار است و آن قرار گرفتن در کنار حرم کریمه اهل بیت(ع) و نیز حوزه علمیه قم است.
 
رئیس اداره امور فرهنگی و دانشجویان شاهد و ایثارگر پردیس فارابی دانشگاه تهران تصریح کرد: این دانشگاه علاوه بر آموزش و تحقیقات علمی در حوزه فرهنگی نیز پیشرفت‌ها و اقداماتی داشته است.
 
وی ادامه داد: پردیس فارابی دانشگاه تهران ۲۳ درصد نسبت به متوسط سرانه فرهنگی توانسته است بیشتر جذب اعتبارات نماید و فعالیت‌های فرهنگی مختلفی را مدیریت کند.
 
غفوریان با تأکید بر اینکه این دانشگاه از حیث فرهنگی در موقعیت خوبی قرار دارد، گفت: در این راستا کنگره ملی شهدای دانشجوی مدافع حرم در این دانشگاه برگزار خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه شهید اسداللهی از شهدای مدافع حرم، جزو دانشجویان دانشگاه پردیس فارابی است، عنوان کرد: از لطف خود شهدا است که این برنامه به کنگره ملی تبدیل شده است.
 
رئیس اداره امور فرهنگی و دانشجویان شاهد و ایثارگر پردیس فارابی دانشگاه تهران با بیان اینکه این مراسم دوم اسفندماه با حضور مسئولان کشوری، لشگری و خانواده‌های این شهدا برگزار می‌شود، گفت: سخنرانی، پخش کلیپ، شعر خوانی و تقدیر از خانواده شهدای مدافع حرم از برخی برنامه‌های این مراسم است.
 
وی افزود: دانشجویان نه تنها با سلاح قلم در توسعه کشور نقش دارند بلکه در جبهه رزم و جهاد نیز فعال‌ هستند و تا کنون ۴۰ دانشجو در دفاع از حرم حضرت زینب(س) به شهادت رسیده است.
 
 
 

منبع: مهر

 

ارسال نظر

آخرین اخبار