به بهانه اعزام آخرین کاروان راهیان نور بسیج دانشجویی گلستان؛

می خواهم بروم تا پر شوم از رنگ خاک، پر شوم از اشک، پر شوم از درد و دل، بروم و برای چندمین بار با پوست و گوشتم بخواهم که برنگردم، بخواهم که تا آخر عمرم در شلمچه بمانم، بمانم در اروندکنار تا نسیم طوفانیش منقلبم کند.

 انقلابی که «شلمچه» در دل‌های دانشجویان به پا می‌کند+ تصاویر

به گزارش گلستان24، بسم الله گفتند و راه شهدا را آغاز کردند، راهی که امتدادش همان سرخی مایل به سبز و بال بلند پایه‌ ظهور است.

 

شیعه و سنی؛ اتحادشان نشان از همسویی مسیرشان دارد، مسیری که جوانان قدیم با خونشان آب جاودانگی شدند بر پایه درختش، و حال جوانان امروز، با بصیرت و ولایت مداریشان، شاخ و برگ می‌شوند برای وسعت و قدرت این درخت بی بدیل؛ بصیرت یعنی بدانی مقتل شهیدان جلوه گاه چه نقشی برای توست، یعنی مهر محکمی بر تحکم راهشان و قرار دادنشان به عنوان الگو برای راهمان.

 

 

آخرین کاروان راهیان نور دانشگاه‌های استان گلستان عصر روز گذشته از جلوی خوابگاه دخترانه حضرت زینب (س) دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، راهی کربلای ایران شدند. این بار تصمیم بر این بود که از کسانی ثبت نام شود که تا کنون به این سفر معنوی و اعجاز آمیز نرفته بودند. طبق گفته مسئولان ثبت‌نام، خیلی‌ها پس از اتمام مهلت نام نویسی و با وجود پایان فراخوان دانشگاه، پشت درهای بسیج با گریه و زاری سعی می‌کردند باری دیگر این سفر را تجربه کنند، اما این کاروان با خِیلی از آرزومندانی که این بار سعادت عزیمت به این سفر را نیافتند و خِیلی از مشتاقانی که شهدا طلبیدنشان، ساعت ۱۶ دیروز به راه افتاد.

 

۵۰ نفر از دانشجویان خواهر این کاروان سفر اولی بودند، خیلی از همین‌ها می‌گفتند امسال در انتخابات هفت اسفند رای اولی نیز بودند و امروز می‌روند ببینند انقلابی که برای تثبیت آن پای صندوق‌های رای رفتند، مدیون چه خون‌های سرخی‌ست.

 

مریم مجلسی، مسئول سیاسی بسیج دانشجویی خواهران دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان پیش از این سفر در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجو از احساس خود سخن گفت.

 

مجلسی با بیان اینکه رنگ دنیا پرم کرده است، ابراز کرد: می‌خواهم بروم تا پر شوم از رنگ خاک، پر شوم از اشک، پر شوم از درد و دل، بروم و برای چندمین بار با پوست و گوشتم بخواهم که برنگردم، بخواهم که تا آخر عمرم در شلمچه بمانم، بمانم در اروندکنار تا نسیم طوفانیش منقلبم کند.

 

وی ادامه داد: می‌روم با امید به حرف رهبرم که «زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست.»

 

افسانه رجبی، دیگر دانشجوی زائر در این کاروان نیز دلگویه‌های خودش را با اشک شوق بیان کرد و گفت: سلام بر گلگون کفنان عاشق، شکر خدا چندمین باری است که سوار بر بال ملائک به سمت سرزمین عشق و عاشقی در حرکتم و حالا پس از چند سال به این نتیجه رسیده‌ام که باید عاشق شوم و این بار از عاشقان مکتب عشق تنها عشق را خواستارم.

 

یکی دیگر از دانشجویان نیز از دلشوره‌ نرسیدن گفت و افزود: دلشوره‌ شیرینیست؛ از زمانی که می‌فهمی مسافری تا زمانی که حرکت می‌کنی و جاده‌ها زیر پایت سر خم می‌کنند. از زمانی که راه تو را می‌خواند تا زمانی که راهی می‌شوی به سوی مقصدی بزرگ. حس وصف ناشدنی این است که مهمان شهدا شده‌ای و تو را دعوت کرده‌اند و حال که این توفیق بزرگ به ما داده شده است، لحظه لحظه‌اش را قدر بدانیم و از شهدا مدد طلبیم. گفته‌اند «شرف المکان بالمکین»، ارزش هر مکان به آنانی است که آنجا هستند و یا بوده اند؛ إن شاءالله توفیق زیارت و طاعت با معرفت و خالصانه به همه عطا شود.

 

زهرا قاسمی، یکی از همان دانشجویان سفر اولی بود که شهدا طلبیده بودندنش؛ زهرا با شوقی وصف ناپذیر گفت: در چهارسال دبیرستان مسیری که به مدرسه ختم می‌شد پر بود از عکس شهیدان منطقه‌مان. هر بار که از این مسیر می‌گذشتم، احساس می‌کردم تمام آن‌ها به من لبخند می‌زنند و من بی اختیار صلوات می‌فرستادم و خوشبختانه این در من یک عادت شد، یک عادت شیرین؛ الآن برای اولین بار راهی جایی هستم که آنها بوده‌اند و من باز هم احساس می‌کنم تمامی آنها به من لبخند می‌زنند؛ این احساس بسیار زیباییست.

 

فائزه ناصری، یکی از دانشجویانی بود که خواست حرف‌های دلش را برایمان بنویسد، او در برگه‌ دلنوشته‌ای که به ما داد نوشته بود: این روزها برایتان می‌نوشتم چشمانم جلوتر از من جاده‌ها را می‌دوند برای رسیدن و من جامانده‌ام انگار از خودم؛ این روزها خودم را بر دوش کشیده‌ام و بی هیچ التهابی مسیر معمولی جاده را طی می‌کنم و فقط مسیری را می‌روم که مسافران می‌روند و اتوبوس شماره‌ ۱ می‌پیماید.

 

اولین کاروان دانشجویی راهیان نور استان گلستان، ۱۷ اسفند با حضور بر مزار شهید حسین خان احمدی، شهید احراز هویت شده‌ دانشگاه گلستان از چهار دانشگاه علوم پزشکی گلستان، پیام‌نور استان، جامع گلستان و علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان راهی این سفر معنوی شدند.

 

صبح هجدهم اسفند نیز کاروان دیگری از مقابل امامزاده عبدالله گرگان به کربلای ایران عزیمت کردند. کاروان دانشگاه آزاد گرگان و مراکز زیر نظر آن نیز با همراهی خانواده شهید مدافع حرم شهید «سید احسان حاجی حتملو» در روز نوزدهم اسفند راهی این سفر شدند. صبح روز گذشته، بیستم اسفند نیز کاروان دانشگاه‌های علمی کاربردی و غیرانتفاعی استان و عصر همان روز نیز آخرین کاروان، یعنی کاروان دانشجویان خواهر دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان بار سفر خود را برای زیارت مقتل شهدا بستند و راهی مناطق عملیاتی جنوب کشورمان شدند.

 

این کاروان‌ها تا ۲۸ اسفند به استان باز می‌گردند.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار