رئیس کمیته گردشگری مرزی ستاد اجرایی خدمات سفر گنبدکاووس از فراهم بودن شرایط و امکانات برای استقبال از مسافران و گردشگران نوروزی در منطقه مرزی داشلی برون این شهرستان خبر داد.

جاذبه های گردشگری منطقه مرزی داشلی برون گنبدکاووس در انتظار مسافران نوروزی

به گزارش گلستان24،  سرهنگ علی احمدزاده گفت: کمیته گردشگری مرزی برای استقبال و پذیرایی از مسافران نوروزی تمهیدات لازم را فراهم کرده است که پیش بینی 22 اتاق (کلاس درس) با امکانات اولیه زندگی برای اسکان مسافران درشهر اینچه برون از آن جمله است.
وی افزود: علاوه بر اتاق های پیش بینی شده برای اسکان مسافران نوروزی درمنطقه مرزی داشلی برون، امسال باهمکاری بخشداری، شهرداری، دهیاران و شوراهای اسلامی بخش داشلی برون 35 آلاچیق (مسکن سنتی ترکمنی) درسه نقطه شامل سه راهی تنگلی به گمرگ، سه راهی اینچه برون و حاشیه بازارچه مرزی برپا شده است.
سرهنگ احمدزاده اضافه کرد: در این آلاچیق ها علاوه بر عرضه انواع صنایع دستی، زیورآلات و لباس محلی ترکمنی، انواع نان، شیرینی و غذاهای محلی این قوم نیز طبخ و به مسافران و گردشگران نوروزی ارائه می شود.
وی، برپایی غرفه هایی برای گرفتن عکس یادگاری با لباس های محلی ترکمن، اسب و شتر و برگزاری بازی های بومی و محلی و موسیقی محلی را از دیگر خدمات پیش بینی شده برای مسافران نوروز 95 برشمرد و تصریح کرد: امسال به دلیل نزولات آسمانی خوب، طبیعت بسیار سرسبز در منطقه مرزی داشلی برون گنبدکاووس ایجاد شده است.
فرمانده هنگ مرزی اترک گنبدکاووس خاطرنشان کرد: علاوه بر طبیعت سرسبز و مراتع زیبای این منطقه مرزی، سه تالاب بین المللی، بازارچه مرزی، گمرگ، بقعه ملاعلی عطا دانشمند، سد دانشمند و راه آهن که از جمله جاذبه های گردشگری ناحیه مرزی این شهرستان است، آماده بازدید مسافران نوروزی می باشد.
سرهنگ احمدزاده، گفت: درکنار همه این جاذبه های طبیعی و بازارچه مرزی و گمرگ، مردم ترکمن ساکن در نوار مرزی با فرهنگ و آداب و رسوم خاص خویش آماده استقبال از مسافران نوروزی هستند.

 

جاذبه های گردشگری گلستان


وی افزود: هنگ مرزی اترک گلستان نیز آمادگی لازم برای فراهم کردن شرایط بازدید مسافران و گردشگران نوروزی از نقطه صفر مرزی و گمرگ اینچه برون را دارد.
سرهنگ احمدزاده اضافه کرد: در ایام نوروز 94 حدود 170 هزار مسافر و گردشگر از منطقه مرزی داشلی برون گنبدکاووس و جاذبه های آن بازدید کردند که پیش بینی می شود این آمار در ایام نوروز 95 افزایش قابل توجهی داشته باشد.
وی، به تشدید فعالیت های کنترل مرزی با برنامه ریزی مدون و بهره گیری از تجارب سازمانی در حفظ اقتدار و امنیت مرز در ایام نوروز خبر داد و تصریح کرد: برای آشنایی بیشتر مسافران و گردشگران با مقررات مناطق مرزی، تبلیغات محیطی در رسانه ها و نیز در محورهای ارتباطی منتهی به مرز انجام شده است.
هنگ مرزی اترک در استان گلستان، مسوولیت حراست از مرزهای خاکی جمهوی اسلامی ایران با کشور ترکمنستان به طول 348 کیلومتر را درمحدوده شهرستان های گمیشان، آق قلا، گنبدکاووس و مراوه تپه بر عهده دارد و مرزبانی درجه یک محسوب می شود.
در منطقه مرزی استان گلستان در محدوده شهرستان مراوه تپه و در نزدیکی روستای آق توقای آرامگاه مختومقلی فراغی، عارف و شاعر بزرگ ترکمن نیز به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری فرهنگی وجود دارد و همه ساله پذیرای تعداد زیادی از دوستداران فرهنگ و ادب است.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار