کارشناس مسئول فرق و مذاهب تبلیغات اسلامی استان گلستان از برپایی بیش از 60 برنامه فرهنگی، مذهبی درهفته وحدت خبر داد.

گلستان میزبان بیش از 60 برنامه فرهنگی، مذهبی در هفته وحدت است

حجت الاسلام سیف ا.. ادبی، عصر یکشنبه، در گفتگو با خبرنگاران، افزود: دبیرخانه استانی هفته وحدت که در سازمان تبلیغات مستقر است برنامه های متنوعی را برگزار می کند.

به گزارش گلستان 24، وی افزود: این برنامه ها در مساجد، هیات های مذهبی و مراکر قرانی استان در قالب نشست بین شیعه و سنی، محافل انس با قرآن، مسابقات فرهنگی، ایستگاه صلواتی و جشن های میلاد توسط حوزه های علمیه هرساله توسط سازمان تبلیغات گلستان اجرا می شود.

وی ضمن تاکید بر اهمیت هفته وحدت و انسجام بین شیعه و سنی اظهار کرد: چندین سال است به ابتکار جمهوری اسلامی ایران دوازدهم تا هفدهم ربیع الاول سال روز میلاد خجسته پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم، به عنوان هفته وحدت نامگذاری شده است تا به یمن این ایام خجسته، شاهد تحقق انسجام امّت، و تاکید بر اصول مشترک و مورد اتفاق امت اسلامی باشیم.

حجت الاسلام ادبی با بیان این نکته که نامگذاری هفته وحدت مورد استقبال مسلمانان در سایر نقاط جهان نیز قرار گرفته، افزود: وحدت اسلامی که همواره آرزوی اندیشمندان اسلامی بود، با مجاهدت و تلاش خالصانه مسئولان جمهوری اسلامی پایه های اساسی آن تحکیم یافته است.

وی تصریح کرد: اسلام به عنوان مکتب جامع و جاوید، همان گونه که عرصه دعوت خویش را به قوم و ملت خاصی محدود نکرده است، اتحاد امت اسلامی را در صدر برنامه های سیاسی و اجتماعی خویش قرار داده و عقد اخوت دینی را میان فرزندان امت اسلام جاری کرده است.

به گفته کارشناس مسئول فرق و مذاهب تبلیغات اسلامی استان گلستان، وحدت اسلامی که قوی ترین عامل توانمندی و اقتدار امت اسلام محسوب می شود، از دیرباز دست خوش توطئه های دشمنان قرار گرفته است که هیچ گاه آنها موفق نشدند.

وی خاطر نشان کرد: از آن هنگام که خورشید فروزان اسلام بر سرزمین سرد و تاریک جاهلیت دمید و سپیده صبح امید، افق زندگی جاهلی را گرمی و روشنایی بخشید، نور امید و رهایی در دل بردگان تابیدن گرفت و دیدگانشان به درخششی جاودانه فروغ گرفت.

حجت الاسلام ادبی با اعلام این نکته که بدون شک عزت و سربلندی و تعالی هر امت در یگانگی و هم بستگی آنهاست، افزود: اتحاد و اتفاق بزرگ ترین عامل قدرت و شوکت هر جامعه و امتی است و در مقابل آن ذلت و سرافکندگی و سقوط هر امت در تفرقه و پراکندگی آن نهفته است.

ارسال نظر

آخرین اخبار