همایش «رجبیون» در گلستان برگزار می شود

همایش «رجبیون» در گلستان برگزار می شود

به گزارش گلستان24، حجت‌الاسلام جواد نجفی در گفتگو با خبرنگارمهر اظهار کرد: بحث اعتکاف یکی از موضوعاتی است که پس از انقلاب در جامعه ما رونق بیشتری پیدا کرد و امروزه جامعه ما با مفهوم اعتکاف آشناست.

نجفی افزود: به بیان مقام معظم رهبری اعتکاف یکی از رویش‌های انقلابی است؛ قبل از انقلاب در شهر قم تعداد کمی از طلبه‌ها و علما در مسجد کوچکی در مراسم اعتکاف شرکت می‌کردند اما پس از انقلاب به برکت انقلاب اسلامی اعتکاف در جامعه رواج پیدا کرد و حضور پرشور جوانان را همه ساله شاهد هستیم.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان با بیان اینکه امروزه جوانان و باورهای دینی آنان مورد هدف دشمن قرار گرفته است، گفت: باید تلاش کنیم تا جوانان بیشتری به اعتکاف جذب شوند؛ زیرا اعتکاف بهترین راه جهت تقویت بنیه‌های اعتقادی جوانان در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان است.

وی از تهیه بروشور، تراکت و بنر برای آماده سازی فضای جامعه برای برگزاری مراسم اعتکاف خبر داد و گفت: روز ۱۸ فروردین همایش رجبیون به منظور بستر سازی مراسم معنوی اعتکاف، توجیه و آشنایی دست اندرکاران اعتکاف برگزارخواهد شد.

حجت الاسلام نجفی با اشاره به برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در سال گذشته تصریح کرد: سال ۹۴، تعداد ۱۲ هزار و ۷۶۱ نفر در ۱۶۲ مسجد استان معتکف شدند و ما در سال ۹۵ شاهد رشد کمی و کیفی اعتکاف خواهیم بود.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان از برگزاری برنامه های فرهنگی در مراسم اعتکاف خبر داد و گفت: اقامه نماز جماعت، بیان احکام اعتکاف، جشن میلاد تولد حضرت علی (ع)، مراسم سوگواری حضرت زینب (س)، دعای ام داوود، جلسات گفتمان دینی، جلسات پرسش و پاسخ به شبهات دینی و ... از جمله برنامه های این ایام است.

انتهای پیام /

منبع: گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار