آیا دختران دانشجو که تنها در شهر بزرگ تهران به دنبال سقفی برای درس خواندن می‌گردند، طعمه مناسبی برای بزه کاران نیستند؟

انتخاب هم خانه دختر یا پسر با یک کلیک + تصاویر

خانه هایی که بدون هیچ نظارتی تنها برای مدت کوتاهی به دختران دانشجو اجاره داده می شود دخترانی که با هزار امید و آرزو برای ادامه تحصیلات خود به پایتخت مهاجرت می کنند و با چالش های گوناگون مواجه می شوند .

به گزارش گلستان24،دوری از خانواده ،نبود نظارت ،ترس و دلهره از گذران لحظه ها همه و همه دست به دست هم می دهند تا برخی از افراد سود جو در کمین دختران جوان باشند.

دخترانی که وقتی به شهر دیگری می آیند با عنوان دختر شهرستانی شناخته می شوند و برای ادامه تحصیلات خود به دنبال سقفی می گردند تا شاید در این شهر مامن آن ها شود و تنها نشانه ی این تبلیغات پیش شماره هایی است که منتشر می کنند.

دختران دانشجو که تنها در غربت مانده اند شاید طعمه خوبی برای افراد سودجو و یا نیت های شوم تبهکاران باشند؟

انتخاب هم خانه دختر یا پسر با یک کلیک+تصاویر

آیا واسطه های تهیه مسکن که شماره هایشان در فضاب مجازی و یا دیوارهای اطراف دانشگاه پخش شده است، افراد قابل اطمینانی هستند؟

آیا این افراد با مدارک معتبر رفتار متقاضیان خانه هایشان را اجاره می دهند؟آیا بدون نظارت زمینه انحراف و یا بستر بزه کاری فراهم نمی شود؟

چه کسی امنیت همخانه ای ها را تضمین می کند؟(به طوری که فیلم هی منتشر شده از این خانه ها در فضای مجازی قابل توصیف و بیان نیست)

انتخاب هم خانه دختر یا پسر با یک کلیک+تصاویر

با یکی از این شماره های جستجو همخانه تماس گرفتیم. مردی میانسال در مناطق مختلف تهران خانه دارد و می تواند آن را به 3 دانشجو هر یک به مبلغ 15 میلیون رهن و ماهانه 500 هزار تومان اجاره دهد.

جالب بود خودش امنیت خانه اش را تضمین می کرد و مدارک هویتی نمی خواست، فقط اسکناس می شناخت . حتی نپرسید که هم خانه های دیگر مرد هستند یا زن ، معتاد هستند یا دانشجو ...

انتخاب هم خانه دختر یا پسر با یک کلیک+تصاویر

حتی با شماره های دیگر که تماس گرفته شد متوجه شدیم که آنان اهمیتی به حقیقت نمی دهند و تنها با یک اسم دانشجویی قانع می شوند.

یادمان نرفته است که ازدواج های سفید، کم رنگ شدن میل جوانان در کنار خانواده و رسیدن به آزادی نامشروع اغلب از همین خانه ها رشد می یابد و کم کم در اذعان عمومی نمایان می شود.

تهران با بیش از 13 میلیون جمعیت که بخش قابل توجهی از آن را دانشجویان دربر می گیرند در کدام چهارچوب زمینه رشد و شکوفایی دانشجویان سایر شهرهای کشو را فراهم می کنند.

انتخاب هم خانه دختر یا پسر با یک کلیک+تصاویر

دکتر جعفربای جامعه شناس و استاد دانشگاه معتقد است: متأسفانه به دلیل نبودن نظارت کافی بر اینگونه سکونت‌گاه های موقتی که برای یک سال یا کمتر اجاره می‌شود افراد به دوراز نظارت خانواده‌های خود به بهانه‌های اشتغال و یا دانشجو بودن منازلی را اجاره میکنند و در بسیاری اوقات نمی‌توانند از آسیب‌هایی مانند اعتیاد مسائل  انحرافی و اخلاقی که در کمی آن‌هاست دور بمانند و از طرفی یکی از ویژگی‌های این پدیده این است که به اصطلاح جمعی از غریبه‌‌ها که هیچ شناختی نسبت به یکدیگر ندارند در کنار هم زندگی می‌کنند.

دختران و پسران دانشجو که خام و ناپخته از دنیا هستند امروز نیازمند توجه مسئولان و خانواده اند که با هدایت صحیح در جاده پیشرفت و موفقیت حرکت کنند و در زندگی برای جامعه الگو باشند و خانواده ای سالم تشکیل دهند تا چرخه سلامت رفتاری شهرمان بچرخد و ادامه داشته باشد.

گفتنی است، با وجود تبلیغات هم خانه‌ای ها در سایت های معتبر و غبر معتبر و همچنین در سطح شهر می توان افزایش متقاضیان برای زندگی در اینگونه املاک را نتیجه گرفت که زنگ خطری برای متولیان است که کمبود خوابگاه ها را تامین کنند(دور از ذهن نیست با اختصاص چند ساختمان و تعدادی نگهبان و دوربین زمینه انحراف و بزه را کم کرد و مراقبت های از ذهن های فعال که سرمایه های این مرز و بوم هستند به درستی پاسداری کرد).

انتهای پیام/

منبع: گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار