مقام معظم رهبری از خاطره شنیدن خبر فتح خرمشهر می‌گویند: شهید صیاد شیرازی یکی از کارگردانان اصلی این عملیات بود و خود او همین بعد از ظهر یا مقارن ظهر بود از آنجا با تلفن تماس گرفت با بنده و...

خبر فتح خرمشهر چگونه به گوش رهبر انقلاب رسید؟

به گزارش گلستان24،  عملیات بیت‌المقدس یکی از ناب‌ترین و پرآوازه‌ترین عملیات‌های دفاع مقدس است که روایت امام خامنه‌ای از نحوه مطلع شدن ایشان از فتح خرمشهر شنیدنی‌ است:

«عرصه‌های دفاع مقدس را نباید فراموش کرد. پیروزی هایی که جوانان شما در این میدان‌های دشوار به دست آوردند، نباید بگذارید فراموش شود.

این پیروزی‌ها، پیروزی‌هایی است که بسیار بزرگ است.»

«حماسه فتح خرمشهر و عملیات عظیم بیت‌المقدس در تاریخ این کشور خواهد ماند.»

«بنده در همان دوران غربت رفتم نزدیک پل خرمشهر، دیدم وضعیت را که چگونه است. به چشم خودم دیدم. آن ‌وقتی که خرمشهر در اشغال دشمنان بیگانه بود. فضا غبار آلود؛ فضا غم آلود... دل‌ها سرشار از غصه! بچه‌های ما آرپی‌جی‌ هم نداشتند با تفنگ اما با ایمان و با صلابت!»

«آنچه که در اختیار ملت ایران بود، اون عبارت بود از یک اراده قوی و نشاط همه‌جانبه‌ای که برخواسته بود از ایمان، از آگاهی، این را داشتیم. اینکه امام فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد یعنی این!»

«شهید صیاد شیرازی یکی از کارگردانان اصلی این عملیات بود و خود او همین بعد از ظهر یا مقارن ظهر بود از آنجا با تلفن تماس گرفت با بنده و مژده پیروزی را داد و گفت سربازان عراقی صف کشیده‌اند بیایند اسیر شوند!»

«این شهید محمد جهان‌آرا که پدر بزرگوارش اینجا حرف زد در کدام دوره نظامی کلاس دیده بود؟ این شهدای عزیز ما کدامیک از ابزارهای پیشرفته نظامی را در اختیار داشتند؟»

«در همه میدان‌ها یک ملت وقتی که به خود متکی شد، وقتی مؤمن شد، وقتی این ایمان را با عمل صالح و با جهاد همراه کرد پیروزی او قطعی است. درس خرمشهر برای ما این است.

ملت ایران این درس را نباید فراموش کند. نقطه قوت شما همین ایمان و ایثار و دل‌دادن به مجاهدت است. همین هم‌بستگی و هم‌دلی شماها باهم است.»

انتهای پیام/

منبع: فارس

 

ارسال نظر

آخرین اخبار